söndag 11 november 2007

Skönt med helg

Fast jag är ledig så är det skönt med helg. Att få vara lediga tillsammans. Kunna göra saker ihop. Den här helgen jobbar vi i lgh. Förbereder oss..

Vår nyabyggda garderob har fått sig lite spakel och vit färg. Vilken skillnad! er super fint ut. Ska bara måla en gång till, sedan lägger jag ut en bild.

I badrummet har vi satt upp nytt skåp, skruvat fast vår gamla bänkskiva från köket som skötbord. Blev kanon! Jockes kontakter från gamla jobbet hjälpte oss med att såga itu den, slipa till kanterna (rundat av dem) och satt i pianogångjärn. Idag började vi att borra upp en hylla där 2 fina korgar ska stå med blöjor i etc. Men måste in till Clas Ohlson och byta en konsoll, den ser ut som den har druckit ett glas vin för mycket.. suck! En annan som ranta runt där i en timme igår, letade upp allt vi behövde. När jag väl var klar så kände jag mig nästan svimfärdig! Idag är det Jockes tur..

En natt med bra sömn, en natt total katastrof! Mycket trött idag, Jockes bror är här och hälsar på. Snart blir det lunch på stan.

Inga kommentarer: