måndag 19 november 2007

Mmmm...marabou

Jag har skapt ett nytt beroende så här i slutet av graviditeten. Tidigare var det Mariekex, som jag vande mig av med längre in i graviditeten. Nu har jag blivit beroende av Fransk nougat! Mitt nya mirakel mot det mesta :) blodsocker som sjunker, hunger som sätter in, illamående.. Det bästa med chokladen är att den är laktosfri! Jag har letat efter en "bar" som jag kan äta. Något som är lätt att få tag i, lätt att ha i väskan utifall att.. Ett alternativ till mörk choklad.

Undra om kroppen vänjer sig av med den av sig självt efter förlossningen.. annars får jag nog lägga in mig på avvänjning! :)


4 kommentarer:

Unknown sa...

Mumsfilibabba!!

Jag som trodde att du skulle ligga på förlossningen eller BB nu :-)

Men snart så...

Anonym sa...

Åhhh vad fin du är! fast jag förstår känslan av att längta till sin ga kropp! Själv kännde jag mig som en fånge i min egen kropp de sista veckorna... ingenting är riktigt behagligt varken sitta,ligga eller stå. De sista veckorna satte större spår i mig än själva förlossningen, den kan jag göra om i morgon men "den sista tiden" som gravid bävar jag för att göra om...
Att se dig är som att flyttas tillbaka 5år i tiden, exakt i dagarna. Birk var beräknad till 26:e Nov, född 1.a Dec.
Er lilla krabat är nog ute senast 24.e... fullmånen brukar göra sitt.
All lycka! //Elin.

hanna sa...

Åhhh...du vet väl att man måste blogga minst en gång om dagen så här på slutet! :D

Vi är mååånga som håller koll!

Sassi sa...

Håller med Hanna ;)