torsdag 8 november 2007

BB Sthlm

Idag har jag varit på visning av BB Sthlm. Tog bilen dit, denna gång var det ingen kö. 10 min hemifrån. Känns tryggt. Bara nu inte värkarna sätter igång mitt i rusningenstrafiken..

Vi var en liten grupp på visningen, ca 7 pers. Bara jag som var utan partner..men det gick ju bra. Jag tycker det känns så skönt att ha fått se vart det är vi ska när det är dags. Hur personlaen verkar och hur det går till.

Vi samlades i köket först, där det finns soffa och tv (stor platt på väggen). Där serveras frukosten, och alla måltider. Går även att ta med in på rummet. Jag måste bara se till att berätta att jag är laktosintolerant.

Sedan fick vi se ett födelserum, CTG-apparaten, lustgasen, gungstlen etc. De har inrett rummen så de ser mer hemtrevliga ut, inte som ett sjukhus. Vi gick även bort till ett familjerum, dit vi förflyttar oss till när bebben har kommit ut. Ser ut som en väldigt enkelt hotellrum. Det fanns även ett badrum med ett speciellt badkar som är till för alla. Hon berättade om all personal som finns och hur man gör om mna behöver ett snitt eller nåt går på tok.

Summan av kardemumman så kändes det mycket bra! Nu är det bara att åka in och föda :)

Idag är jag i v 39 + 1. Bebben bökar och stökar, mycket sammandragningar idag, livmodern tränar sig.. Men jag kan inte för mitt liv förstå att jag en dag ska föda ut denna krabat och bli av med magen. Samtidigt som jag inte skulle vilja vara kroniskt gravid :) ha ha

1 kommentar:

hanna sa...

Fast du vet vad jag har sagt...bara 10 dagar kvar ;)