fredag 16 november 2007

Fredag

Idag är jag inte så pigg.. Har mest vilat sendan jag gick upp. Magen mår inte alls bra, har fått någon elak bacill tror jag.. så nu får bebben allt vänta tills jag känner mig helt kry! Tror nog att förlossningen är nog jobbig utan att man ska ha massa annat tok i kroppen.

Skulle haft en kompis hit på lunch idag. Hon är uppe i sthlm för att skriva papper på nytt jobb. Jag håller tummarna att allt har gått bra för henne. Ska bli så otroligt kul att hon ska flytta hit! Har velat bo i samma stad som henne enda sedan min examen 2002. Nu så, 5 och ett halvt år senare!

Hade en jobbig kväll igår. Väldigt känslosam. Tror att det bara är naturligt nu, gud så mycket hormoner och känslor i omlopp jag måste ha i kroppen nu! Att gå och vänta spänt på att första värken ska sätta igång, slemproppen ska gå etc, gör ju inte känslorna lugnare precis. Bebisens far har ju oxå känslorna utanpå nu, det är klart. Vi kan ha lite svårt att förstå varann då.. Jag har fullt upp med mig och han med sig. Man kan bli en aning matt bara av det..

Nu ska jag lägga mig och vila, för jag orkar inte ens vara upp längre stunder idag. Jag hoppas iaf på en trevlig helg, vår eventuellt sista helg som 2! :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men du! Om magen är dålig kan det absolut vara ett tecken på att förlossningen är på gång. Är det "bara" diarré så tror jag absolut på det. Men har du magvärk och illamående också så är det trist nog magsjuka.

Jag håller tummarna för det förstnämda!!

Lite smått å gott sa...

Oj oj läskigt. Nej inte illamående och magont... eller jo, magen är spänd som en båge och ömmar... Jobbig t när bebisen rör sig. Känns som om jag har en sammadragning hela tiden nästan...magen blir inte mjuk. Tänk om det är på g?? :) Ingen slempropp än dock..