onsdag 21 november 2007

21 nov - en grå och regnig dag

20e passerade och ingen bebis.. Sammandragningar fortsätter och kroppen verkar var på g. Men tror som sagt bara att den övar sig. Måste väl träna upp sig för slutspörten! :)

Idag är ingen bra dag. Vaknade i morse (förutom alla toabesök på natten) med huvudvärk, iskallt i sovrummet och jag ville bara dra täcket över huvudet. Större och mindre sammandragningar och lite molande.. Tog 2 alvedon och somande om, vaknade nyss, helt paj!

Det blir ju inte bättre av en regn-grå dag utanför. Hua! Jag som måste ta mig ut oxå...annars hade jag lagt mig framför en film.. Ska åka till BM för en koll.

Det är kul att se att alla håller koll på mig. Jag lovar att skriva när värkarna börjar. Men jag tog ett beslut i förrgår kväll att jag inte orkar gå på helspänn varje dag och tyda signaler. För om bebben har bestämt sig för att stanna en vecka till så kommer jag bli tokig! Igår var en sy dag, idag julklappar.. Har gjort en lista i huvudet på vad som jag vill göra. T ex byta gardiner, baka bullar etc. Vi får se hur långt på listan jag hinner, och orkar. För jag är så himla trött hela tiden nu..

Idag är den 21a, det första datumet jag fick på första ultraljudet..och än så länge är det många timmar kvar av daygnet.. Annars tror jag på Elin, med fullmånen den 24e. Om inte det funkar så hoppas jag att Fredrick prickar in med sitt 28e. För längre tänker jag inte gå!

Inga kommentarer: