fredag 23 november 2007

Fredag kväll

Sitter uppkrypen i soffan efter en kristineberg-pizza. Så trött idag! Har mått lite kyvens hela dagen. Ont i huvudet, hängig och så. Blir nog en tidig kväll för mig.

Åkte in för en kontroll på BB idag igen. Då jag varit osäker på "sipprande" vattenavgång denna vecka och känt mig hängig och lite febrig idag så vill vi kolla att allt var ok. Dumma jag satte mig och googlade lite istället för att ringa en BM. Man blev ju inte lugn direkt. Hittade massa svar på folk som förlorat deras bebis i v 41 etc. Usch vad hemskt! Så efter det ringde jag BM dirket! De tyckte jag skulle komma in och kolla, för att vara säkra.

Så jag kopplades till en CTG igen, tog blodtryck, blodprover (för infektion) och en gynundersökning. Allt var helt ok! Det var inte vattenavgång och livmoderntappen var mjuk. Var öppen ca 1 cm :) ..läkaren sa att hon kanske satte igång det nu. Vi får väl se. BM var iaf supergo och hon sa att vi skulle passa på att komma in och föda imorn på dagen eller sön kväll, då skulle hon vara där :)

1 kommentar:

Anonym sa...

...go babe.... snart måste det ske!!!
Skönt att få kolla upp o få expertis hjälp, de kan, förstår o vet:))
Jag bara säger - älskar er båda /alla tre, fast den tredje dröjer med sin frånvaro och längtar efter att få umgås med er..!! När se vi????

Kram
mor/svärmor o bliv mormor