lördag 17 november 2007

Kontroll på BB

Jag ringde in till BB Sthlm för att kolla med dem om mina symptom.. Speciellt för jag känner mig så spänd i magen hela tiden. De tyckte det var god idé att åka in och få en kontroll att bebisen mådde bra i magen. Så vi tog bilen och åkte dit.

De kopplade en CTG till magen, för att lyssna på bebisens hjärtöjud och se mina sammandragningar. Vi satt så i 40-45 min. Jag tyckte tiden gick fort, kände mig så trött att jag nästan var bortdomnad. Medans Jocke satt och blev lite nervig :) Hjärtat slog fint och jämnt, de hade sina toppar då jag fick sammandragningar och i slutet då den började gymnatisera i magen, då gick hjärtslagen upp på 170 slag/min. Jag hade små sammandragningar hela tiden, och barnmorskan sa att man ser att det är aktivitet i livmodern...den tränar sig. Men fick ett par skarpa som gjorde ett par höga kurvor. BM visade pappret för en läkare och de var överens om att allt såg fint ut och jag kunde åka hem och vänta in starkare och tätare sammandragningar.

Nu ligger jag i soffan och vilar, efter att ha fått mig lite mat. Har inte så ont precis, mest spänd..och lite jobbigt när bebben rör sig. Vi får se om sammandragningarna blir tätare eller hur det blir. Kanske en bebis imorn, kanske en om några dagar, vi får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobba på! Vi önskar allt vi kan få en den ena o en den andra. Spännande att vänta som morfar. Lev väl under tiden o hare bra på b.b o lycka till.
Morfar

Anonym sa...

Än så länge lugnt... håller tummarna o tankarna är med er "tre" hela tiden... Snart sovdax(pap sover redan..)
tänk att vakna i morgon o ni är...tre! mmmmmmmmmmmmmm....
Sov gott, om ni kan - försök iaf:)
Puss
Mam