måndag 26 november 2007

Jockes uppdatering

För att så att säga mota Olle i grind när det gäller spekulationer, så kan jag rapportera att vi fortfarande är hemma. :( Linn har ganska ont, så jag får skriva i stället. Värkarna kommer med ca 3-4 min mellanrum och hon andas igenom dem. Hon är helt fantastisk. Jag som hojtar över stickor i fingret och lite ont i halsen skulle aldrig grejat detta. Vi pratade med BB för en stund sedan, och det dröjer ett tag till innan vi åker in, men det är helt upp till Linn.

Jag ser verkligen fram emot detta ska bli klart. Det är jobbigt att se den man älskar ha ont.

Tack alla för era uppmuntrande ord! Det betyder mycket. Mormor och farmor får inte skvallra om ni får höra något. Tror att Linn vill meddela detta själv i bloggen. Det har hon förtjänat efter detta. :)

Kram på er!

/Jocke

15 kommentarer:

hanna sa...

Men shit, är det 3-4 minuter emellan så borde det väl vara nära? Jocke, du vet väl att ni kan mms:a in inlägg till bloggen? Kolla inställningarna, under e-post och "mail-to-blogger-adress". Så skickar ni bara mms:et till den epostadressen! :D

Håller tummarna stenhårt. Hälsa kämpen och påminn henne om målbilden och vad som väntar på andra sidan. Varje värk är ett steg på vägen... :D KRAM PÅ ER BÅDA TVÅ!

Anonym sa...

Hahahaha! Du får dra en genomgång hur man mob-bloggar när vi ses nästa gång! Du är inte en bakåtsträvare teknikmässigt i alla fall! :D
Kram/Jocke

Anonym sa...

Vilka underbara ord du skriver!
Stackare - svårt att se henne lida, men nu måste det vara på G - 3-4 min mellan, bör kanske inte stanna sååå länge till hemma. Man vet aldrig... Rätt var det är så går det fort! Jag minns:)
Hälsa vår dotter/din älskling att vi är med er hela tiden och hoppas att ni snart får krama om er lilla efterlängtade baby!(drömde i natt om en liten rödhårig tjej...)
Jocke - självklart kommer ni få meddela ALLA er nya glada nyhet. Jag kommer inte säga ett knyst(mer än fälla några glädjande tårar) Just nu vill vi bara att det går vägen och att den jobbiga tiden snart är förbi - så fort Plupp kommit, så är smärtan över :))
Stor Kram på er båda.

Anonym sa...

Ge er i väg nu och få det här överstökat. Mina tankar är hos er, vet inte hur många gånger jag varit inne o kollat på Lilla Plupp i dag.
LYCKA TILL!
Kramar i massor/Ulla E-tuna

Anonym sa...

Hej på er.
Lovar att vi inte ska yppa ett knyst på bloggen, denna underbara nyhet får ni berätta själva när lille plupp kommit.Hoppas att det händer något under kvällen natten för jag vet att ni har det tufft nu, fast på olika sätt. Linn med sin smärta och Jocke som får se Linn ha så ont tänk på att ni har varandra och snart kommer den lille till er och smärtan är som bortblåst.

Vi finns med er. Stor kram till er från väntande farmor och farfar.

hanna sa...

Fint tänkt, men jobbigt för oss som väääntar :D

Anonym sa...

Ahhh! 21:11 skrevs inlägget... det är många timmar sedan! NU är det spännande! Håll ut Linn, du visar nu Jocke att han inte kan bli liten när han är förkyld. ;-)

Det är så kul & spännande att läsa denna upplösning!

Kram på er och kämpa... om det inte redan är så att Plupp är ute!?

/Chrille

Anonym sa...

Ja, jag hoppas nu att er lilla plupp tittat ut och att allt gått bra. Nu är det många timmar sedan det var 3-4 min mellan varven, så för er skull hoppas jag verkligen det är klart! Nu väntar vi med spänning på resultatet!

Jocke, det är inte speciellt svårt att mobilblogga faktiskt. =)

Unknown sa...

Heja, heja!

Hoppas ni snusar bebis nu :-D

Anonym sa...

Åhhhh, vad spännande! hoppas att ni äntligen är tre nu!

Stor kram // Elin R

Anonym sa...

Vi tänker på er och hoppas att allt har gått bra. Det är fantastiskt roligt att läsa bloggen! Många varma kramar från Goyeryds

Anonym sa...

Hoppas såå att ni sniffar liten nyfödd bäbis nu och att allt gått bra. Kram fr tuna

Anonym sa...

Jag vet att hon har kommit nu! Det stod på tavlan i lärarrummet. Alla grattar och önskar er lycka till!

hanna sa...

ÄNTLIGEN någon som tog bladet från munnen! Har ju vetat flera dagar men inte vågat säga nåt här, GRATTIS! :D
GÖTT att jag hade rätt om något i allafall och att det dök upp en liten tös! :D

Längtar efter bilder!

Unknown sa...

Åh! En liten tjej!!! Stort grattis!!!! :-D