onsdag 21 november 2007

Bläh!

Kl är 19.30 och min dag har inte blivit bättre än. Hela min kropp tar emot idag. Det är märkligt att allt (åja inte riktigt allt..) kan ändra sig från dag till dag. Från och med helgen (fre-lör sådär..) så är det som om jag klivit in i ett nytt skede i graviditeten. Jag är så trött så jag tror jag dör! Orkar ingenting. Spelar ingen roll om jag vilar och sover mycket, fortsätter bara att vara trött. Kroppen känns svag till och från, och den här förbaskade halsbrännan blir man inte kvitt! Jag fryser om vartannat svettas..får värsta rubbningarna rätt var det är och börjar koka. Känns som om öronen och ansiktet brinner upp! Jag har ingen aptit, men ändå hungrig. När jag väl äter så får jag i mig typ en yoghurt och en smörgås, sen är det tvär stopp! Mycket märkligt. Jag som tyckte att en av de bra sakerna jag hade, var att äta :) Nu har jag inte äns det längre :(

Nu har jag kräkts ur mig lite. Och jag är ju faktiskt glad att jag inte gått och mått så här under längre tid. Det hade vart outhärdligt! Jag har haft en ganska bra graviditet ändå! En sak till ska nämnas, jag är så glad att jag inte går igenom detta ensam. Tack älskling för att du finns!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla gumman. Det är inte roligt att må så där:( Meningen är ju att de sista dagrna sak man vila ta det lugnt o bara vänta in...babyns ankomst.
Jag håller tummarna för att du åker in i natt eller åtminstonde i morgon, för att få detta avklarat.
Du får allt ta o snacka med den lill* o berätta att det är faktiskt dags att komma ut nu och att det blir inte roligare därinne. Det är här ute hos mamma o pappa i Kristineberg som det roliga händer och att man sedan får umgås med sina släktingar i jul:) En lite rackarunge m långt yvigt rött hår ...:))
Puss på dig och hoppas, hoppas... för din skull så att du får må bättre.
Mam
Gannen Gunnel hälsar så mycket till dig!