fredag 18 januari 2008

Vi har fått en dotter!

Ibland slår det en, att vi är mamma och pappa. Att den lilla tjejen som ligger och sover brevid är vår dotter. Det är otroligt. 7,5 vecka har gått och det känns som om det är månader sen jag satt här med mage. Märkligt hur livet är, att kroppen och psyket är så inställt på det man går i genom just precis nu. Nu finns hon här hos oss, då är det det enda som betyder nåt. All energi går åt att lära känna denna lilla person. Man glömmer allt som var innan. Har hon funnits hos oss jämt, kan man undra..

Jocke sa till mig idag när han kom hem, när han gick fram till henne när hon låg och sov.. "Otroligt att man kan älska någon så mycket redan efter 7 veckor. Jag kan inte förstå att hon är min dotter." Och det är så man känner. Man tittar på henne och försöker förstå. Det är så otroligt att det blir overkligt. Hur det går till att när en ny person kommer till världen. När man går från 2 och blir 3. Otroligt.

Ibland på kvällen när man är dyngtrött, försöker få henne att somna.. man suckar och tycker att det är ganska tufft. På morgonen vaknar man och allt börjar om igen. Man ser ner på henne och ler. Suger in doften och njuter. Glömmer hur jobbig kvällen innan var.. en ny dag börjar och med den nya saker att upptäcka för oss. För vår dotter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...mamma här ... jag får tårar i ögonen när jag läser... ja, visst är det underbart - jag känner igen känslan - o ni 27 o snart 30!! (Sandra o du)...
Du skriver mitt i prick - så ÄR det och det känns så skönt att du/ni får samma känsla - en varm härlig växande känsla, som växer hela livet...
P&K
Mam

Anonym sa...

åh jag ryser o får blänke.... :)
kram på er!
/elin.