torsdag 3 januari 2008

Äntligen!

Det är vitt och fint ute. Äntligen är snön här. Har tagit första prommenaden med vagnen i snön. Gick bra. Fastnade inte äns en gång :) Härligt när det blir lite ljusare ute, jag blir på bra mycket bättre humör!

Lisa kom hit och passade Isabel medan jag duschade. Hon har vart bra kinkig idag och igår. Pruttig i magen. Jag var helt slut igår, då hade hon varit vaken mer eller mindre hela dagen. Sedan kom en trött Jocke hem från jobbet, efter sin första dag. Hon somnade vid 23.30 på min mage..

Men nu har hon sovit i vagnen i 3 tim, ätit och bajsat. Och sitter nöjt i bilbarnstolen och tittar på en färgglad sol jag satt i handtaget. (Vi använder den som en babysitter, tills sön, då vi ska köpa en ny). Tips någon, bör man har starka färger på leksakerna i bågen över babysitter, eller funkar den med beige nallebjörnan med blått och rosa?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt med snö! Och visst blir man piggare av allt det vita!?

Angående färger till spädbarn så är det egentligen avancerade svart/vita mönster som de gillar och ser bäst! På vårt BVC har de en skitcool mobil med grafiska mönster helt i svart och vitt. Den var Isak helt såld på när han var bebis!

Mitt tips är att du inte ska köpa en massa dyra bebisgrejer (som tex en ny leksaksbåge) eftersom det ändå bara används en sån himla kort tid! Men det är lättare sagt än gjort... det vet jag! Du kanske kan skriva ut roliga svart/vita mönster på datorn och sätta upp framför henne? Billigt och bra :-)

Lite smått å gott sa...

tack för tips, men då är frågan hur man spänner upp dem över babysittern?! Har tänkt fixa en egen mobil till skötbordet, men på en babysitter bör man väl ha någon slags båge..

hanna sa...

Svart-vitt-rött är lättast för de minsta att urskilja. Och ett tips - kolla Blocket för tex babygym och sånt. MYCKET billigare!