fredag 18 januari 2008

En kall vecka i januari..

2 dagar sol har vi fått den här veckan. Än så länge.. Mycket regn och grått, jag är så trött på det. Men det finns saker som lyser upp ens tillvaro så här i januari.

En långprommenad i solen, längs karlbergskanalen med en kaffe latte i handen. Mötandes en mängd barnvagnar.

När jag vaknar på morgonen av att en liten solstråle ligger brevid och pratar och smilar. Jag ligger som i en dvala och är knappt medveten om vad hon gör.. hör hur hon bubblar och donar brevid. kikar på henne i halvdunkelt mörker, får bara ett stort flin tillbaka. Då blir man varm i hjärtat.

Ta bilen ut till Täby och umgås med Anneli och hennes s sötnosar. Linnéa, full av energi och vill bara leka. Lucas som börjat krypa och upptäcka världen med ett leende på läpparna. Så mysigt att få komma och umgås, prata av sig och fika lite. Visa upp min lilla trollunge.

Veta att man har en trevlig helg framför sig, då man får ha sin kära sambo hemma 2 dagar. Och på lördag kväll väntar en mysig tjejkväll med lite mat och ett par glas vin :) och lilltjejen får vara med såklart.

Livet är ganska bra trots allt regn och rusk. Och snart kommer våren..

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade lilla gumman!
Vilka känslor du förmedlar - jag ryser - Har jag verkligen fött dig?! JA! och nu har du givit oss Isabel! Jocke är oxå underbar - bättre får man leta efter...:)
Allt du o Jocke skriver gör att jag blir känslomässig - MEN - ska skärpa mig...(fl´åt, men svårt)
Våren är snart här o TräJohan i Borlänge gav ett pris på gäststugan - så den ÄR på G, bara vi sägaer JA....
Dalom=here we come!!!
Brensén(+Danislsson)
-ha det så myyysigt på tjejkvällen
Mam