måndag 14 januari 2008

Dop

Vi håller på att titta på vart vi ska döpa Isabel. Från början tänkte vi bara ha en namngivelse, utanför kyrkan, då varken jag eller Jocke är särskilt kyrkliga av oss.. Men sedan tänkte vi efter och beslöt oss för dop iaf. Då har Isabel ett eget val när hon blir stor. Hon kan lätt gå ur svenska kyrkan. Jag minns att många av mina vänner som behövde döpas när de var tonåringar tyckte det var skit jobbigt.

Så nu undrar jag, är det någon som har ett bra tips på en liten fin kyrka.. lite pitoresk? Jag vill gärna ha förslag. Vi vill döpa henne i Stockholm, men har ju ännu inte bott här särskilt länge och vet inte mycket om kyrkor här omkring.

Jag hade gärna tagit Botkyrkas kyrka, den är superfin, gammal tegelbyggnad från 1100-talet. Men se det gick icke, den är ju såklart stängd från 7/1 - 10/6 -08. Just min tur!


Kyrkan i Botkyrka

4 kommentarer:

Unknown sa...

Österhaninge har en superfin kyrka som ligger väldigt vackert ute "i skogen". Men det kanske är för långt bort?

Anonym sa...

Lida kyrka är jättefin. Liten, söt och med en helvägg ut mot vattnet. Ligger också i Botkyrka :-) http://www.botkyrka.se/lida/omradet/kyrkan/

hanna sa...

Kungsholmens kyrka ligger så fint tycker jag - trots att det är i stan. Och så är det ju nära er.

Annars röstar jag för ett utomhusdop i trädgården vid Carlshälls gård (på Långholmen). Så sjuuukt fint där på sommaren. Och man kan ju ta med prällen utomhus om man vill ha det kyrkligt! :D

Anonym sa...

Seglora såkklart!!! Superfin!!!