fredag 11 januari 2008

Veckan som gått

Det har varit en upp och ner vecka kan man säga här. En liten resumé..

Måndag, en lugn dag (för Isabel). BVC på morgonen, gick bra. Sedan lunch i Älvsjö. Isabel sov i vagnen hela tiden, åt och bajsade som hon skulle vid varje stopp. Sedan hemma på em. Kvällen minns jag ej...tror den var ganska lugn.

Tisdag var en värre dag. Hon kunde inte bajsa, så magen höll henne veaken mer eller mindre hela dagen. Hon sov i max en halvtimme per gång. Tyckte själv hon var super pigg och ville bara leka.. Jag gick hela dagen och väntade på en hysterisk kväll. Och jag hade rätt. Den var värst på länge. Somnade vid 23.30, efter massage och gallskrik. Puh.

Onsdag, lugn fm, tiden rusade iväg. Hon sov och sedan åt vi lunch (hon mjölk, jag mat:) bytte blöja och gick iväg till mitt jobb. Hon sov som en stock en timme efter att vi kom dit. Sedan var hon pigg och glad och gick runt med mig och hälsade på alla. Slocknade när vi kom hem och var ganska lugn på kvällen. Somnade 22.15, hallelulja! Tyvärr var hon vaken varannan timma hela natten dock.. och morgonen är en dvala för mig..

Torsdag, åt och bajsade, sov... gick iväg vid 13 på prommis, hon sov ända tills 15.20 då jag väckte henne för att få i henne mat på bibblan, innan vi skulle till familjeenheten. Var vaken och glad tills vi gick hem, 16,40. Sov även en lång tund på kvällen runt 19. Och somnade dyngtrött vid 22.25, vaggandes som flygplan. Vaknade inte sedan förrän 4.10 i morse. Skönt!

Idag är dock en lite sämre dag igen. Har inte kunnat bajsa än.. och får då heller ingen ro till att sova. Men efter en del vakentid och massage somnade hon i selet och sussar nu gott på balkongen. (2 tim) Vi får se hur denna fredagskväll blir. Måtte hon bara bajsa nu!

*Update: She pooped her pants full. Kanske får sova ikväll?

*Märker ni att vårt liv kretsar kring bajs?? :)

6 kommentarer:

Petra sa...

Hur gammal är hon?Vår vecka har varit precis lika konstig.

Från att inte haft något problem med bajset har vi samma problem. Det tar timmar att bajsa och i princip bara nattetid vilket håller mig vaken. Känner stark sömnbrist!

Vår tjej blir 12 veckor på måndag. Hon kom 22 oktober!

Undrar hur länge det ska hålla i sig.

Unknown sa...

Det där med bajsets känner jag så väl igen från när Olivia var bebis. På den tiden (då jag inte upptäckt bloggen) skrev jag dagbok och då handlade det MYCKET om bajs. De dagar hon bajsade mycket var kvällarna lugna och vice versa. Precis som ni har det!

Lite smått å gott sa...

Vår tjej är drygt 6 veckor. visst är det jobbigt att de ligger hela natten och stånkar...känner mig totalt sliten! Men som tur var kom det både pruttar och massa bajs i kväll. :)

Prova babymassage under fm/dagen, då kanske magen hinner komma igång innan natten. De säger att massage varje dag kan ge bestående resultat. (vi kör skovlar och sol och måne, sedan benen mot magen 6 sek)

Äter din oxå oftare på kvällen? Det är stor skillnad på Isabel. Men har hört att man har fetare mjölk i början av dagen, kanske beror på det..

Lite smått å gott sa...

Skönt att höra att de är fler som är som oss, men det är väl så det är att ha spädbarn, "bajslivet" :)

Anonym sa...

Älskade lilla gumman; Isabel - vad fin du är! Finns det något finare,vackrare o mysigare...??? NEJ!(ref till bilden, se nedan ...)Wonderful!
Puss&Kram mormis

Anonym sa...

Världens sötaste Isabel.
Underbart att du är vårt barnbarn.
Hade aldrig föreställt mig att det skulle vara så härligt att vara farmor. Livets efterrätt.

Kram farmor