tisdag 22 januari 2008

8 veckor

8 veckor har gått sedan Isabel kom. Stora tjejen har gått upp 1 kg sedan födseln (4720g) och blivit 56 cm lång. Jag var även på egen besiktning, efterkontroll, igår och allt är helt ok! Blev så glad när min BM berättade att hon ska ha en bebis. I maj.

Idag är en kinkdag. Inget var bra i förmiddags.. äta, sova, gnälla.. men nu har hon sovit sedan 12, i vagnen. Det är iskallt ute, men hon sover som en gris. Vaknar nog snart med ett hungervrål. Jag har passat på att vila nu i 1,5 tim. Men huvudvärken är kvar. Har funnits där sedan jag gick upp :( Jag är trött idag och humöret är inte på topp.. Lägenheten är stökig och skitig. Man måste städa varannan dag för att det ska vara rent, och det finns det ingen ork till.

Ska ju packa idag och åka till Eskilstuna imorn, men har inte kommit så längt än.. Får bli när Jocke kommer hem. Ska ta en tablett (3e idag) och se om värken försvinner. Systeryster (och moster:) blir 30 år på tors. Isabel och jag ska hem och fira henne. Passar på och träffar ett par kompisar oxå. Ska bli trevligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du är piggare i morgon o att ni styr kosan mot E:a! Välkomna till längtande mormor, morfar o moster!!!! Ska bli så härligt att få umgås med er, även om det bara är ett par kvällar, då jobbet tar ens hela tid...:/
Bamsekramar till er!
...och Linn-gumman kör försiktigt!
Mam

Unknown sa...

Du är utmanad på min blogg!

Anonym sa...

Tack för de dagar/kvällar som vi fick med er...korta, men värt varenda minut! Isabel är så härlig, så underbar. Rak i ryggen bestämd, att vara vaken o inte missa en sekund. Snackar o det lilla leendet:) de pigga runda goa ögonen som tittar så...
Man är såld!
Du "sprattlande " lilla fröken med mörkt lockigt hår... HUR fick "vi" dig i vår famn??...
Tack vare två underbara föräldrar:)=Linn o Jocke!
Kram på er och vi ses - åtminstone nästa helg på Sandras "party".
Kram Mam/mormor