måndag 7 januari 2008

Helgerna är över

Vilket innebär att det kör igång för alla på allvar. För de flesta av er att jobba och för mig att vara mammalediga, ensam med vår sötnos hela dagarna, 5 dar i veckan. Det är oxå ett jobb. Vissa dagar kommer vara mer jobbiga och andra mindre. Idag gick vi upp med tuppen, för att göra oss klara för bvc. Men känner mig ändå rätt pigg måste jag säga. Fick mig en tupplur i soffan med en trollunge på bröstet innan Jocke kom hem.

Vi har inte besökt bvc på 3 v, pga alla helger. Och snacka om att hon har vuxit nu! 54.5 cm lång och hela 4500 g tung! Stor tjej! Träffade en tjej på bussen dit, som bor i Krillan med en liten Thea på 7 mån. Det var trevligt.

Sedan blev det en utflykt till mormor i Älvsjö, där vi fick lunch. Och träffa alla arbetskamrater på mässan. Stolt mormor.

På onsdag blir det kanske ett besök på jobbet och träffa alla arbetskamrater, de är ju självklart nyfikna på lilltjejen oxå. Känns att det är ett tag sedan jag lämnade kontoret.

Isabel fått både babysitter och babygym i helgen, Lucas gamla, som hon kan roa sig med. Skönt att hon blivit lite större och kan leka lite själv en stund. Då får jag några minuter för mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tjej växer:) Det är bra, då vet man att hon får i sig maten du bjuder på...
Tack för en stund tillsammans m lunch. Kort men naggande go`. Isabel sov med lite knorr och väl tillbaka fick ni ju umgås m mina kollegor...
Hoppas få se er snart igen!
Även kollegorna vill gärna se hur den lilla fröken utvecklas...
Kram mamma