onsdag 23 januari 2008

Sju sanningar om mig

Jag har blivit utmanad, av Linda. Här har ni sju sanningar om mig.

1. Jag är en tok-social person. Ibland tror jag att om jag inte får prata och umgås med folk på några dagar, skulle jag bli galen. Har varit lite smått rädd för hur det kommer gå att vara hemma själv så här länge, men tror att jag hittar saker att roa mig med. Nu har jag fått en mammagrupp, som verkar kanon!

2. Jag sover med en kudde tätt intill kroppen, till Jockes förtret! ..bytte ut gosedjuret mot kudden när jag var typ 16 :). Vill alltid ha minst 2 kuddar i sängen, en att sova på och en att krama, finns det bara en, gör jag en provisorisk. (det är bl a för jag inte ska tippa över på mage när jag ligger på "sidmage")

3. Jag är ett kontrollfreak och en planerare, ända in i benmärgen. Har svårt att släppa kontrollen, vill vara med överallt. Blir superbesviken om det inte blir som jag tänkt mig, eller planerat. Tappar då allt och är inte sugen på att göra nåt. Men jag börjar lära mig hantera detta, det var värre förr. Nu har jag ju en bebis, och det är inte lätt att planera henne :)

4. Jag älskar blommor. Det har jag gjort sedan jag var liten. Speciellt snittblommor. De gör mig glad. Underbara rosor, fina tulpaner, ståtliga nejlikor.. Jag kan gå och titta och njuta av att ha färska blommor hemma. Vill man uppvakta mig eller göra mig glad, köp en blomma :)

5. Man kan kalla mig shoppoholic. Nej då, kanske inte så farligt, men jag gillar verkligen att shoppa. Det gör mig glad. T o m de små sakerna, som ett par strumpor, ett ljus eller ett par örhängen. Nästan så jag blir lite varm innombords. Men när jag går en runda på staden och kommer hem med 4 kassar, då kryper det dåliga samvetet fram.. hade jag råd med det här?! Nu blir det inte mycket mer shopping längre, mer än mat och blöjor då :)

6. Osäkerhet. Jag har en osäkerhet inom mig som alltid har funnits där. Jag är osäker på mitt sätt att vara och vad folk tycker om mig. Idag är jag starkare och mer trygg i mig själv. Men fortfarande så kryper det fram då och då, när jag t ex träffar människor som gör mig osäker.. då blir jag mer tystlåten och drar mig för att tala om vad jag tycker och tänker.

7. Jag är en matsnobb, som min sambo kallar det. Måste värma mjölken till kaffet, annars blir kaffet kallt, och det är inte gott. Äter inte torrt bröd, då är jag hellre utan. Är kinkig på mat som inte smakar nåt.. t ex burkmat. Även här vill jag ha det på mitt sätt, för mitt sätt är godast :) Och när jag blir sugen på nåt, då vill jag just ha det. ..och oftast är det just det som inte går att få just då. he he

Ja det här var lite sanningar om mig, nu vet ni ännu lite mer om mig. Jag skulle vilja vet mer om Jocke, Anders, Fredrick, Jenny och Sara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

...så sant så sant:) Så härligt att läsa om dig/hur du uppfattar dig och den du verkligen ÄR.
...missade en grej dock - närheten, att få vara så nära de kära, som möjligt - ömhet= du!
Kram mam

Unknown sa...

Tack för sanningarna! Du låter som en härlig person :-)

Lite smått å gott sa...

Mam: ja du har rätt!

Lillasays..: tack, kul att höra! jag gillar att läsa din blogg!

Anonym sa...

Sådär, nu har jag gjort utmaningen :-)

Håller med lillasysteryster om att du verkar vara en trevlig person :-)Det är skoj att följa dig och familjen i bloggen.