onsdag 16 januari 2008

En betydligt bättre dag

Idag mår vi bra. Isabel har ätit och sovit som hon ska. (Tills nu dock, då hon är hur ilsken som helst och vägrar somna trots att hon är dyngtrött) Hon låg länge och pratade och var glad på förmiddagen. Så det är en myckte bättre dag idag, trots detta skitväder. Fy fasen säger jag, ska det vara så här hela januari?! Jag trodde charmen med att bo i Sverige var våra årstider, men nu blir det mer och mer en jämngrå period över hela året. Jag saknar de vita fina vintrarna.

Dessutom har jag haft lyckan med mig idag. Tog bussen ner till stan och gick en sväng i regnet. Köpte en latte och gick upp till mitt gamla jobb och sa hej. Gick sedan till inneboende för att leta efter en ljusstake till min syster som fyller nästa vecka. En sån där lotusblomma..vit. Men fick då höra att , "nej, de säljer inte vi längre, de kom en period och de blev så populära, så nu ska vi inte ha dem i vårt sortiment längre.." öh, nehe, tänkte jag, dumt att ta bort nåt som säljer så bra.. Men fick tips om att gå till Hantverkargatan. Så jag hoppade på 1an och för att kika och möta upp Jocke efter jobbet. Författade i mitt huvud ett inlägg jag tänkte göra och fråga er om tips vart man kan finna såna.. Men snacka om tur! De hade 2 st vita kvar, små dock, hade velat ha en stor.. och det var 30%. Det kallade jag tur!


Här kommer några bilder på en glad, nybadad Isabel.





update: nu sover sessan sött på pappas axel.. hoppas det är för natten.
update 2: nu är hon vaken igen..
update 3: nu sover hon, efter lite mat och mys. Ses vid 2-tiden sötnos..

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina bilder! Hon är så himla söt :-D

Anonym sa...

Älskar den där bilden då hon skrattar så! Blir man glad av. :)Hoppas inte Sandra läser din blogg så presenterna blir avslöjade nu!!!
Vi får ses snart! Hör ju av Jocke här på jobbet vad det händer grejer. Vill inte missa! ;) Vi får höras... Ha det gott och ge lilla sötnosen en puss från lill-moster!

Puss!

Anonym sa...

Ingen risk att syster Sandra läser bloggen=ingen dator:@
En trött mormor kommer hem från jobbet, sätter sig víd datorn(fast man bor där hela dagarna, knäpp eller? Ja!)- hoppas på något kul/fint... JA se där var det!
Vår älskade lilla sötnos Isabel - vilket underbart litet barnbarn vi fått. Se hennes leende, henns sneda "Brensénska" ögon o myyyyyys, Vilka underbara bilder - miss you honey! O att sedan få läsa att "hon sköter" sig o försöker i allafall att sova som hon ska emellanåt... alltid något.
Nu räknar man dagarna tills ni kommer... för att fira Slamrik 30!
Puss o kram familjen fr mormor
(två extra pussar till Isabel!!)

Anonym sa...

Hallå där...!!
Mormor här! (igen!!)
- ja jag vet att det kanske blir lite nycket ibland, men vad gör man när milen är 11 och tiden är kort... o längtan är stor!!
Undrar om det är fler mormödrar eller farmödrar, där ute som känner igen sig, - varför är det så låååångtr mellan våra träffar? Visst jag kan bara "dyka upp" om jag vill...men jag kommer ihåg hur det var... vill inte ha besök när som helst...
NU ser jag fram emot nästa vecka och det som får en att "vara med er"=alla fina bilder som du Linn o Jocke förser oss med! Tack!
-Isabel(vårt älskade lilla barnbarn- finast i hela världen!!!!!(kolla in sista bilden så förstår ni:)) ÄR med oss!
puss&kram
en längtande mormor