måndag 4 augusti 2008

Vardag


Vardagen är tillbax. Jocke började jobba idag efter 6,5 vecka hemma med oss. Känns konstigt men ändå skönt på något vis. Försöka komma tillbaka till rutiner och vardagen. Man kan ju inte slappa och ha det skönt jämt :)

Vi har varit lite väl bekväma av oss under semestern, så dagen började med en rask prommenad runt Lilla essingen. Nu är det slut med lathet och musande av gottigheter. Jag som velat gå ner mina graviditetskilon har väl snarare gått upp under de senaste veckorna. Suck! Men så är livet. Nu har jag ca 2,5 månads hårkörning innan jobbet kallar på mig. Sedan blir det lite med Worldclass och ännu mer rutin.


Jobbet har känts ganska avlägset.. men tiden går fort och snart är oktober månad här. Det är bestämt nu att jag går in 3 dagar i veckan sista 2 veckorna i oktober, sedan heltid från och med november. Och efter nyheterna om att vi ska sälja alla våra wedinsbutiker och satsa på Accent, Rizzo och Morri, så vet jag inte knappt hur mitt arbete ser ut när jag kommer tillbaka. Snacka om nystart! Men det blir nog bra. Jocke ser iaf fram emot att gå på pappaledighet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast - helgen alltså, mestadels med Lilla fröken Isa, men att vi ändå var där. Fick en mini/bangolfrunda tillsammans. Kul!! Jättelänge sedan - Det får vi allt göra om:))

Ha det så bra i vardagen. Å massor av pussar o kramar till vår lilla älskling(kolla in minen, blicken på bilden bara - visst är hon go?!:)) Man smälter o kan nästa "pussa ihjäl sig på´na..."

Mormor&morfar

Anonym sa...

Ja nog är hon fin allt den finaste lilla flicka jag vet!!! Det är svårt att slita sig ifrån lilla gullungen när vi träffar henne. Livets efterrätt.

Kram från Farmor

Lite smått å gott sa...

Som tur är gillar vår yjej sina far- och morföräldrar enormt! :)

kram

Sara sa...

Hon är så söt isa =)