torsdag 21 februari 2008

Tankarna snurrar..

Ja det är mycket funderingar inför dopet. Nu när kapellet är bokat behövs ju inbjudan göras. Jag kollar lite priser på papper och kuvert. Ska ta mig till Map imorn och se vad de har att erbjuda. Har pratat med mitt gamla jobb om att de ska digitaltrycka dem. Hittade fina band idag på stan som jag är sugen på att sätta på korten. Har även fått tips om fina stämplar man kan använda sig av.. Skadad som jag är av mitt yrke går jag ju inte med om vad som heslt. Hade tänkt fixa en snygg layout på kortet och digitaltrycka hos Prinfo.. vi får se vad det blir.

Fikat är bokat iaf. Mormor bakar bullar, farmor kakor, mamma tårta och sedan ska jag höra med svärfar om han kan göra sin berömda toscakaka. Perfekt! Då brygger jag kaffet då :) he he

Sedan ska man ha en präst oxå. Fick tips av Lena i min mammagrupp om en de hade på Haralds dop. Han verkade vara bra, mer personlig. Ska se om jag kan få med mig honom till kapellet. Vi tillhör ju St Görans församling men döper i kungsholmens församling. Jag vill gärna bara ha en psalm och sedan kanske en visa eller så.. Vi får se vad prellen säger.

Sen var det ju det där med att jag ev ska sjunga..hmm..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ska du verkligen koka kaffet? ;-) Det kan andra göra!

En mamma och pappa som låter sitt barn döpas ska bara njuta den speciella dagen! Det är min bestämda åsikt :-)

Anonym sa...

http://www.kortmakaren.se/shop/

Hej Linn, här kommer länken till alla stämplar som jag pratade om, hoppas du hittar något fint!

Kram Anneli