fredag 8 februari 2008

Gaahh!!

Jag tror att min 2 månader gammal bebis börjar få tänder!! Herregud, jag ville inte tro det, så tidigt (fast jag vet att min kusin föddes med tänder), men enligt familjeliv så händer det fler bebisar. Hon dreglar som bara den, det rinner ur munnen på henne, gnager på våra händer, sina händer och är bra gnällig, vill inte göra nåt.

Oj oj, om det är så, så hoppas jag verkligen inte att hon kommer bitas i tutten. Det gör ont! Det är redan som om hon gnager till ibland, med tandköttet och till och med DET gör ont!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag trodde också att Isak skulle få sina tänder tidigt. Han var precis som du beskriver Isabel! Men första tanden tittade inte upp förrän han var typ 6 månader.

Anonym sa...

Hmmm vad säger du gumman - lite tidigt va´? Men man vet aldrig. tror ju som jag förutspått att detta är en lite förigkommen dam som kommer vara tidig i det mesta -kan även så vara m tänder. Återstår att se!
Läs när du fick dina tänder Linn...kommer inte ihåg.
Momo längtar!!!!

Kram på er Kristinebergare
mam/mormor Inger

Anonym sa...

Ahh, den orala perioden! Kan lugna dig med att det inte behöver betyda tänder. Bara upptäcker munnen och händerna. Men mycket dregel blir det... /Lisa S