tisdag 5 februari 2008

Det där med att välja kyrka

..är en sport. Herregud, jag har suttit på internet och letat. Var sugen med Lida kyrka, men där finns ingen lokal att ha mottagningen på.. Och vi vill ju inte gärna att folk ska behöva åka flera mil mellan kyrka och kaffet.

Igår tänkte jag att jag iaf skulle kolla upp de kyrkor som ligger nära här på Kungsholmen. Vi tillhör ju St Görans. Gick förbi där igår, men blev inte direkt sugen.. den ligger inte så fint, och känns inte särskilt speciell. Men idag, på väg till Serafen, gick jag upp och tittade på Kungsholmens kyrka, den är ju pampig och fin. Och den hade rätt känsla, känns inte så stor innuti. En dam hjälpte mig därinne och berättade hur det brukar gå till. Det finns "flyglar" på sidorna, och den vänstra används oftast för dop, blir mer intimt så. Jag gillade det.


Så tipsade hon om deras kapell, som tydligen tillhör församlingen. St Eriks kapell, ligger på Grubbensringen, innanför Flemminggatan. Superfint! Som en ny väld, där innanför portalen. (vid st eriks vårdcentral).

Så nu har jag bestämt mig, det blir någon av dessa 2. Känns skönt att äntligen ha rott i land detta "jobb". Måtte det bara finnas tid där för Isabel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, tänk på att det är bara ett dop!! Stressa inte ihjäl dig, det är väl inte ett bröllop... Eller???? :O)

Lite smått å gott sa...

ha ha ha, nej det var därför jag la ner stressen och kollade upp dem omkring, frångick det jag ville ha från början (liten pitoresk)och nu känner jag mig mer än nöjd. Sedan blir de att kolla lokal för bröllop, det är nästa stress :)

Anonym sa...

Tjena Linn!
Nu verkar du ha bestämt dig för en annan kyrka, men jag var på dop i Lida för 2 veckor sen och fikat var på värdshuset (20m) från kyrkan/kapellet. panoramafönstret i kapellet över sjön var riktigt najs!
Vi hörs!
Kram
Putte

Lite smått å gott sa...

hej putte! Kul att se att du läser min blogg :)

Ja vi var ju sugna på den...verkar kanonfin, men vi har ju inte råd med fika på fina värdshuset :) Du vet, panka småbarnsföräldrar. he he

Vore kul att ses en dag.
kram