måndag 25 februari 2008

Livet rullar på

Ja som ni har förstått så har jag/vi haft 2 tuffa veckor här. Alldeles för lite sömn. Idag känns det lite bättre. Jag hoppas och tror att Isabel har börjat varva ner sin utvecklingsperiod nu. Hon verkar sova lite bättre på natten. Dock äter hon väldigt ofta. Vilket har resulterat i att hon har vuxit nåt kopiöst! Vägde och mätte lite själv på BVC i fredags.. med klänning på dock, men hon hade öka i vikt till 5400 g och 60 cm i längd, på 2,5 vecka! Då förstår man att hon har kinkat. Det finns även många nya färdigheter som hon klarar av och hon har nästan blivit som en ny människa.

Farmor och farfar var här i helgen och de avlastade oss en del. Tog henne på morgonen (typ kl 5) när hon kinkade, gick ut och gick på fm så vi fick dona. Jag trodde jag skulle kolapsa i fredags, så sliten har jag nog aldrig varit! Men efter en skön prommenad i stråland solsken runt lilla essngen, mys och vila hemma på lördagen, en lugn söndag och mer sömn i natt så är jag på fötter igen. Just nu sitter jag dock super trött i soffan med ömmande kropp efter hård träning. Vi var på powerbaby idag igen. Skönt men jobbigt! Imorn lär jag få äta iprén :)

Har varit runt på em och tittat upp papper och kort för dopinbjudan. Det finns mycket fint mna kan göra, får mycket idéer, men vi ska räkna på det oxå. Känner ett sug i att sätta igång och pyssla!

Imorn blir det att ta det lugnt och spara lite krafter för kvällens party.

Inga kommentarer: