fredag 14 mars 2008

Veckan som varit

Tack för tips om sömn. Jag håller på och läser på för fullt.

Den här veckan har vi börjat köra med ordentliga nattningsritualer. Funkar bra. Hon somnar som en stock i sin säng. Jocke väcker henne för mat strax efter 23 och sedan sover hon till 2 och sedan till 4. Fortfarande är problemet dock att hon vaknar hon runt 5 och vill inte sova mer. Det är nog mycket magen som håller henne vaken. Hon bajsar alltid på natten, endare vid 2 elller vid 4-5. Då måste man ju upp och byta, och då pignar hon till..


Annars så har vi gjort både det ena och det andra. Farmor Irma (min farmor) har varit och hälsat på, skämt bort oss. Super mysig dag! Jag har jobbat med dopinbjudningarna och träffat mammagruppen. Det var high life i onsdags när vi sågs på Café Russin. Ilskna bebisar.. stackars gäster, vi skrämmer nog bort alla :)

Idag är pappa Jocke borta med jobbet och Isabel får hänga med mig. Som vanligt :) Börjar känna idag efter att ha varit hemma 2 dagar själv med henne att man saknar lite sällskap, speciellt saknar man någon som kan leka med Isa. Herregud, det är mer tröttsamt att vara hemma en dag, hon vill ju bli underhållen hela tiden.. ha ha, jag sjunger och leker lite. Hon ledsnar på sina leksaker fort. Och så fort man börjar göra något, som tex laga mat, så vaknar hon.

Nu sover hon en lur, sedan ska det badas, ätas pch nattas. Så ska jag njuta av min sushi och kolla Let´s dance :)

Veckans nyheter:
- Tar handen och pillar på örat/i håret på höger sida, speciellt när hon är trött eller ledsen.
- Övar röstresurserna, falsett bla är något hon hittat. Och det är inte alltid musik för öronen..
- Rullar från mage till rygg själv.
- Börjat äta flaska/ersättning som kvällsmål. (i hopp om att hon sover bättre)



En glad tjej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att höra henne skartta - det bubblar o ... åååå vad jag vill vara hos er NU..!!!
kommer på söndag!
Puss mormor

Anonym sa...

Underbart att höra dig skratta jag blir superlycklig av det.

Kram kram