onsdag 5 mars 2008

3 månaders vaccin

I måndags blev Isabel vaccinerad. Lilla gumman. Så ledsen hon blev när de stack otäcka nålar i låren. En i varje ben. Men hon var duktig, lugnade sig snabbt efter när hon fick lite kramar och nappen. Vi har fått en ny sköterska, som jag inte vet riktigt vad jag tycker om. Nyexaminerad. Jag skulle hellre vilja ha en gamal vetarn än en ny grön. Jag är ju själv en nybliven mamma med många frågor, då vill man känna sig trygg när man vill ha hjälp. Jag ger henne ett par till ggr. Se får vi se.

Pyret hade vuxit en del. Som jag skrev förut, men vikten var lite fel då, nu blev det 5365 g och 60 cm lång. Huvudet hade ökat 0.5 cm till 39 cm. Oj oj.

Annars så bajsar hon som en, jag vet inte vad, hela tiden! Men bvc sköterskan tyckte inte det verkade konstigt, hon verkar inte lida.. Och jag hör från de i mammagruppen att det är fler som är så nu, så det kanske hör till åldern :). Eller så kommer de där tänderna snart :) Hon gnager ju massor.

Hon har sovit bättre nu i 2 nätter, vaknar och käkar ofta dock, men somnar om efteråt. Inget ligga och fäkta och stånka vid 4-5 tiden. Skönt! Men man är ju rätt sliten ändå. Kommer väl troligen var det nu ett par år framöver :)

1 kommentar:

Unknown sa...

De där sprutorna är sannerligen inget roliga... Varken för mamma eller bebis! Men det är ju tur att det går över fort.