onsdag 26 mars 2008

Koppla av

Det där med att passa på och vila när Isa sover, som man får höra av alla, är lättare sagt än gjort. Ögonen svider och vill blunda, men hjärnan går på högvarv. Fast jag skrivit ner lite tankar och to-do-listor så vill den inte släppa taget. Jag sätter mig gärna och kopplar av framför en serie. Ligger före i de flesta såpor som går på tv för tillfället. Sedan tar de slut, finns inga mer avsnitt att få tag i.. vad gör man då? Har funderat på att läsa. Började på 2 st, men kom ingen vart. Måste vara nåt lättuggat, som man bara kan ta upp och läsa ett par min här och där. Sugen på en ny chitlit, någon som har förslag?

Hur gör man för att koppla av? (och inte reta sig på sitt hem som står och förfaller, disk, tvätt etc etc.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Spela kortspel på datorn, typ "pasians" (-hur tusan stavas det - skratt).

Spela lätta onlinespel på nätet, typ på spelagratis.nu - har ett kul spel men kommer inte ihåg länken just nu... tyvärr.

Kram sara

Lite smått å gott sa...

hmm.. har inte tänkt på det. värt att testa! tack för tipset.
kram

Anonym sa...

Jag har läst en bok som heter "Stjärnfabriken" skriven av Clare Naylor & Mimi Hare som var riktigt bra. Den kan man bra lägga ifrån sig när man behöver (om man kan...) för att fortsätta läsa senare.

Anonym sa...

Du ska läsa "Babyblues" av Pia hintze. finns även en uppföljare till den men jag kommer inte på namnet. Författare är dock Pia Hintze. Bra passande bok nu ;O)!

hanna sa...

Man bestämmer sig för att det är viktigare att mamman mår bra än att golvet är dammsuget eller disken diskad. Den står kvar när du vaknar och har lite mer ork. Stor kram!