tisdag 25 mars 2008

Ha ha ha

Jag håller med Jenny om att de kan slänga sig i väggen på barntotal.se. Inte vaknar min 4 månaders 1 gång per natt, sover 2 tupplurer per dag etc. Och somna på egen hand på dagen, det funkar ej..här måste vaggas jämt! "4 månaders brukar.." hmmm alla bebisar är ju extremt olika. Iaf har inte Isabel läst den regelboken. Sitter med en usel natt i ryggen och väntar på att en bättre ska intas. Funderar på att krypa ner snart. Passa på. Mannen är inte hemma ändå och lillan somnade vid 19.

Hemma hos oss fungerar iaf nattningarna bra, sen vet man aldrig när och hur många ggr hon vaknar. Man försöker sig på rutiner, men som Jenny skriver, hur kan man ha rutiner när bebisarna hoppar över sina egna rutiner hela tiden?! Isa brukar sova länge i en omgång på dagen, oftast med start runt 11. Idag väntade jag hela dagen på denna omgång, men den kom icke. Trött mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den lilla mysstunden jag fick på jobbet idag, trots extra kundbesöket som "dök upp", o med lilla Isas små fingrar som hela tiden ska in i munnen på mig o hon skrattar glatt :)... Myys säger jag bara mys!
Förstår att du blir trött gumman, men barn är barn o som du skriver - lever sitt egna lilla liv "utan regler" och tyvärr få man vänja sig vid detta.

Anonym sa...

Hehe, skönt att höra att Ed i alla fall inte är ensam om att inte följa regelboken! Men jag hoppas att det vänder snart för oss både så vi får sova lite mer...