söndag 23 mars 2008

Påsken suger

Jaha, så är påskhelgen snart över. Kul det blev. Här sitter jag ensam, min familj har åkt. Jag ska för 4e dagen i rad leva på rostbröd och blåbärssoppa. I bland är livet orättvist. Min påsk suger. Jag tycker synd om mig själv.. Får man det?

Min idé om denna helg var mys. Umgås med min familj som vi aldrig nästan hinner. Göra saker för oss. Ta en promenad i solen, köpa ny säng åt vår dotter, ta en tur med bilen och kolla på vart vi vill bo.. Och åka till Oxelösund och träffa Jockes familj. Äta ägg, sill, lax och allt annat gott som tillhör påskbuffén. Äta massor av godis och dricka bubbel.

Men nej då, det blev ganska stor sillnad från den idén. Jag avundas Linda som just nu är uppe i Sorsele och njuter av familj, norrland och allt vad det innebär. Där skulle jag vilja vara!

Nu ska jag rycka upp mig och ta en rostmacka, slå på tvn och försöka njuta av en dag för mig själv. Vem vet, kanske orkar jag sätta igång med Isabels album som ligger och väntar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Uscha, jag tycker synd om dig!Hoppas ni hinner med lite av det ni ville i alla fall!