torsdag 21 juni 2007

Midsommar och sparkar

Idag är jag trött. Känns som jag var på världens party i helgen. Jag orkar inte sitta uppe till kl 1 och spela spel längre.. spelar ingen roll att jag inte dricker en enda droppe alkohol, blir sliten iaf. Jag behöver semester! Men bara en vecka kvar..5 arbetsdagar, snart bara 4 kvar :) sen är det ledigt i 4 veckor!! So nice, so good och so fantastic! :)

Regn, regn och regn, har vi haft hela helgen..inte så kul alls, men det har varit mysigt att få vara uppe i stugan och umgås med mor och far, även Gunnel och Kaj. Ätit gott och myst. Midsommar firades med släkten, kusiner och moster och morbror. Mycket trevligt. Jag flätade rompa till midsommarstånegn i väldans fart! Även Jocke drog sitt strå till stacken och lärde sig göra den lilla kransen. T o m Trocadero fick vara med på stången, pappa hängde en liten kotte under min gran :)

Appropå plupp, mor och far blev mycket glada när de fick se bilderna från ultraljudet. Första bilden. Det mysiga var att den här helgen är första gången som lilla plupp gav sig tillkänna ordentligt! Äntligen kände jag hur det hoppade till i magen :) har känt nåt tidigare men varit osäker. Men nu kan det inte ha varit nåt annat än lilla bebben. Så mysigt! Bara längtar tills jag kan känna ännu mer, tills jocke kan lägga handen på magen och känna vår bebis där inne. Samtidigt som det är lite skönt att ta en vecka i taget...blir lite skrämd när jag tänker på hur stor jag kommer vara i höst. Magen växer för fullt nu vecka för vecka, det går fort!

Får återkomma med bild från ultraljudet, måste scanna..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Låter som ni haft en mysig midsommar trots regn... hur mår magen då? Växer och knakar?

Spännade att vara på ultraljud, du får lägga upp bilder sen =)

Kram Sara

Anonym sa...

Härligt att ni fick fira midsommar med hela släkten!

Jag vet, han är en riktig goding ...faktiskt är båda det *ler*

Ang. Långbyxor; Exit finns bla i Tuna Park, säljer barn- och mammakläder.

Ang. Barnvagn; Calles liggvagn var en Teutonia Prestige, kombi. Dvs en lös hårdlift som spänns fast i sittdelen.

Ingen lätt sak att välja barnvagn. Jag vet, ändrade mig flera ggr. Hör av dig om du har fler frågor.

Kram/Lisa