söndag 10 juni 2007

Home sweet home

Jag får börja med att be om ursäkt för jag varit så dålig på uppdatering. Man kan ju undra vad jag pysslar med i mitt liv... men fullt upp är det! Ny vecka har jag inlett oxå. Idag 16 hela veckor och 4 dagar.

Då var var man hemma igen..efter en super härlig helg i Linköping. Tack Jessica! Men det är alltid så skönt att landa hemma i
gen. Sitter här i mina nyinköpta mys-shorts, riktiga mjukisar!

Helgen började med lite kaos... t-banan fungerade inte som den skulle, jag och Jocke stod och svettades med min packning på perrongen...inget tåg kom!! Klockan gick, jag började förstå att jag skulle missa mitt tåg ner till Lkp. Vi rusar av (så gott det gick då det var packat med förbryllade människor) och ner till bilen...jag tänkte, "kanske vi hinner ta bilen till centralen..." Efter 3 rödljus hade vi bara nått första rondellen efter Lindhagsgatan... Vi förstod då att jag fick ta bilen till Lkp, om jag skulle komma dit överhuvudtaget. Och jag kom fram! :)

Det finns en viss känsla att sitta på E4an och susa fram, ensam...med radion på högsta volym. Lyssna på gamla godingar som Foolish Games med Jewel och Fell in love with an alien med The Kelly Family. Oh, gåshud!


Jessica och jag har
pratat och pratat...härligt att bara få umgås en hel helg, hinna prata om allt mellan himmel och jord. Tyvärr så stannar inte tiden vid frukostbordet...som vi tycktes tro både lör och sön :) Vi hade shopping maraton i lördags, vilket var svettigt värre. Vilken värme!! Lördagskvällen tillbringades på BK´s uteservering, med ett antal missförstånd mellan mig och servitrisen..tillslut fick jag in mat jag kunde äta :) Det bästa med stället (förutom sällskapet) var att jag kunde få en Carlsberg Non Alcohol! Värmen gjorde att våra fötter svullnade och vi båda hade så pass ont r vi skulle vända hemmåt, att det blev barfota genom sommarnatten i Tannefors... Aj aj, vad ömma mina fötter var! Men kul hade vi!





Trötta knäppa barfota-brudar på väg hem..


Idag avslutades vistelsen med ett sista shoppingrace på Ikano-huset. Köpte ett par vita mamma-jeans, trekvarts. Känns skönt att äntligen ha ett par till byxor att använda!


Tyvärr avslutades resan mindre kul, 45 min kö in till Sthlm...2 stora olyckor. Snacka om att bli kokt, vår ac är inte som den borde! Och mjölksyra i vaden...stenhård koppling. Ge mig en ny bil! (Nu förstår jag varför folk köper automat).

Jag ska avsluta söndagen med att skriva vad som händer i magen på mig, med lilla plupp. Sedan mysa in mig i soffan med Jocke och titta på
nyaste Beck-filmen. Gud vad jag saknat min Jocke!!

Moviestar på väg på galej!


En spanandes Jessica på BK´s..
v16.
Livmodern är stor som en handboll och det är snart dags för ultraljud. (längtar!)


Barnet är ca 16 cm långt (10-11 cm från huvud till stjärt) och väger ungefär ett hekto. Barnet kan ändra ansiktsuttryck och gör grimaser. Den är medveten om ljus och mörker. Barnet kan även reagera på plötsliga ljud. På fingrarna finns tydliga naglar och det går att se om det är en pojke eller flicka. Musklerna blir kraftigare och under denna månad börjar de flesta gravida kän
na de första fosterrörelserna. På fingrarna finns fingeravtryck.

Vikt: + 0,5-1 kg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar helg ni måsta ha haft du o Jessica! Så kul att ni kunnat umgås, shoppat o pratat, pratat, vad jag kan förstå:)Myyys!
Fina bilder - och ni ÄR ju så lika - NI skulle kunna vara systrar:) tråkigt dock med bil, trafik o kö intill Sthlm, MEN så är det att bo i den trakten :( Tråkigt men sant! O lilla Plupp/Trocadero, växer o frodas vad jag förstår. Nästa helg SKA vi få ses o kolla in... Längtar redan!
Vi var ju på Kims student - sååååå himla varmt, men mysigt. Tycker dock att Rekarneskolan INTE har så bra logistik:/ Trångt varmt och innan man hittat rätt "student" så var de redan på väg till lastbilen med vrålhögmusik ... HM, men sen så blev det god mat, vinet flödade och Lisas Rickard bjöd på gudomlig drink(som jag råkade putta ut då jag i berättande stund gestikulerade som en galning... )That´s life, men efter den "lilla" kom en ny... Seg söndag o i morgon väntar vardagen på mässan!
Sov gott!
Kramar från mormor Inger

Anonym sa...

Skönt att ha dig hemma igen.

Puss

Anonym sa...

Hej på dig. Ja ni verkar också haft en toppen helg att få umgås o äta gott o prata det behöver man ibland med en tjejkompis.
ja ni är verkligen lika som mormor Inger säger.
Det går undan med lille Pytting 16 cm redan o vad härligt. Det är en sån härlig känsla nu när någon kommer fram o säger att jag har hört att ni ska bli farfar o farmor man blir stolt som en tupp.
Anders är i Italien han har det varmt o skönt som vi jag ska till Evabritt som också bor här på Jogersö. Vi är några tjejer som brukar träffas så det blir en sallad o lite vin.
På frdag får vi den äran att ha dina föräldrar här det ser vi fram emot.
Ta hand om er.

Kram farmor Synnöve