onsdag 27 juni 2007

Barnvagn

Nu har vi varit och tittat på barnvagn igen, och vi är fast för Teutonia, med rörliga hjul. Tidigare var det Fun vi tittade på...och sedan började jag fundera på Spirit med 3 hjul, för jag hörde att de små rörliga kan vara svåra i snö och modd... Men idag fastnade vi för Mistral S. Den har rörliga hjul fram, men man kan flippa handtaget så de rörliga hamnar bak. Vilket underlättar i snömodden. Den är även högre än Fun, vilket blir en bättre arbetshöjd. Mer luft under, så man lättare kommer ner i varukorgen.

Dessutom hörde vi nu, att Teutonias små rörliga hjul, är större än de flesta andra, så det ska inte vara något problem! Det går inte att gå till en vagn med 4 hjul efter man provat en sådan, känns som att försöka styra en tegelsten ungefär. Detta blir kanon för mina axlar, dumt att belasta dem mer än nödvändigt. Det blir ju en del ändå med en bebis. Någon som har något tips om Teutonias vagnar?

Här är en Teutonia Fun, med liggkorg, (bild 1) den är supersmidig! Vi ska ha en Mistral S chassi (bild 2) med liggkorg. Sedan blir det till att köpa en sittdel (den på bild 2) när bebisen är dryga halvåret. En annan sak som är smart, som vi lärde oss idag, är att Teutonia och Britax samarbetar, så Britax Babysafe (bilstol för minstingen) knäppar man lätt fast på chassi´t. Då tar man smidigt med sig bebisen i den när man har åkt för att handla etc.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ser ut att vara en bra vagn det man kan se av bilden. Det känner ni vilken som är bäst för er att dra fram med i olika slags väder.

Kram Svärmor

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sassi sa...

Man får gratulera till bäbisen, vad roligt!
Jag tycker han/hon ska ploppa den 18:e nov. Hälsa att det är ett bra datum :D
Nu kommer jag följa er här, skoj!
Ha en bra helg så hörs vi. Kram!

Cb sa...

18:e november...nä knip en dag till så fyller h*n och jag på samma dag! :D

Anonym sa...

En mamma-kompis till mig har en Mistral S, hon hade mkt problem med snö o modd. Det fastnar o fryser i de små hjulen, är ju en båge som går över hjulet, där under fastnar snön. Spelar ingen roll om du vänt handtaget. Dessutom så är det ingen fjädring på de små, så det är tungt att vicka vagnen när man svänger eller ska över kanter. Mistral S funkar säkert jättebra vid barmark.

Vi har nu bytt till en trehjuling med svängbart framhjul, suveränt!! Jag skulle satsa på en rejäl liggvagn över vintern sedan byta till våren, här h*n är större o vill sitta upp. Långt svar, maila mig om du vill ha mer synpunkter: lisa.sundberg@passagen.se

Skön semester! Kram Lisa

Camillas lockar sa...

Säger som Lisa om snö och modd. Stora hjul ska det vara. Det enda jag hört om Teutonia är att man får vara ganska tålig om man ska orka dra den, lite otympligt tung. Men jag vet inte! Vi köpte bland de lättaste; Urban Jungles One Tree Hill. Funkar kanon i snön :-)

Lite smått å gott sa...

jag håller på att titta runt för fullt nu. Tänkte nog kolla upp en med 3 hjul, som kan funka i snö. Är osäker på Teutonia Spirit, den har ju stänkskärm fram, kanske snö och modd fastnar ändå..

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra