söndag 7 oktober 2007

Helgen

Helgen började lite scary. Vaknade med värk i nedre delen av magen i fredags morse, 6,15. Låg och försökte känna vad det var som gjorde ont..tarmarna (som allt som oftast krånglar) eller vad?! Men det var längre ner, "under" magen. Som mens smärtor. Det var lite molnande hela tiden, men kom stötvis skarpare smärta. Gick upp på toa, och gick till sängs. Vågade inte gå upp och klä på mig för att gå till jobbet. När Jockes klocka ringde 7,10 så hade jag legat och räknat efter, om det kunde vara värkar. Stackarn fick en chock, nyvaken och allt. En orolig flickvän brevid. Så där låg vi och funderade, kände efter och pratade "lösningar" om det nu skulle vara värkar. Mest oroliga över att vi inte packat bbväska, köpt bilbarnstol etc. (knäppa!!) Men ringde sedan förlossningen efter lite frukost och kollade läget. De sa åt mig att ta alvedon och vila. Så jag gjorde så. Somnade och var helt väck till bortåt 12-snåret. Masade mig upp i soffan och låg helt död resten av dagen. Dygnslut! Men värkarna var borta. Skönt. Så ingen bebbe än. :) Ska höra mig för hos BM på onsdag.

Lördag fick vi en hel del gjort på fm, sedan drog min älskling till Ockle. Jag tog en trapats på staden. Shoppade ett par bebisprylar, letade lampa och köpte krukor. Slutade med att spendera 1 timma på Wedins och shoppade ett par stövletter till mig och ett par höga sneaker/boots till Jocke. Mycket nöjd. Kunde även konstatera att de nya blå "just nu" skyltrana gör sig bra på plats, stolt tjej!

Kom hem vid 19 tiden, helt ihjäl! Ryggen värkte, fötterna värkte. La mig framför tv'n och tittade på Kärlekens slöja.

Dagen har jag tillbringat med Lisa, på stan igen :) Shoppade en super fin overall på Lindex till bebben. (brun och lurvig) Det är helt utplockat och vi höll på att bli utan, helt. Men nu kommer den absolut inte att frysa! Lill-moster köpte en mössa med öron oxå, den kommer plupp att uppskatta! Kvällen ska jag tillbringa i soffan med min sambo och titta på Shrek 3! God natt.













En nyfärgad tjej med putande mage i v 34.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiiin(håret)!!!! Å vad du shoppat då´ra! Jättefina boots....Puuss

Anonym sa...

O vad fin klänning du har du klär i den det ser så gulligt ut med lilla magen på bilden.
Var rädd om dig.
Kram svärmor.

Anonym sa...

O vad fin klänning du har du klär i den det ser så gulligt ut med lilla magen på bilden.
Var rädd om dig.
Kram svärmor.