tisdag 23 oktober 2007

Besök hos barnmorskan

Var hos vår BM igår igen. Skönt tycker jag. Fick prata om alla funderingar jag har, den oro jag har börjat känna..för allt som känns konstigt i kroppen. Det är som sagt så härligt att höra att "allt är normalt". Min mage krånglar ju mer och mer nu, det blir extra tryckkänslor och ömmhet i magen. Bebisen rör sig och det är trångt. Men nu vet jag att allt är som det ska.

Magen hade växt fint. Jag följer kurvan. Jiho! Jag har gått upp ca 700 g på 10 dagar. (fint säger BM?!) ...ja nu vill jag faktiskt att vågen ska ticka uppåt, så man veta att bebben växer ordentligt ..som man annars inte brukar vilja :)


Lyssnade på hjärtat, bankar så hårt och fint, 140 slag/min. Fick känna på huvudet, "nog ruckbart tycker jag" sa hon. (snart fixerat?!!) Hon kände att pannan låg åt vänster och bakhuvudet på min högra sida. Så häftigt! Vi pratade om hur bra bebisen har det i magen, den ligger där fint skyddad. Att man inte behöver oroa sig så mycket för den, den har det rätt så bra. Jag hart varit rädd för att den påverkas av all negativ stress etc, men det är ingen fara. Känns skönt.

Sista dagen på v 36, bebbens
medelkroppslängd är 48 cm från hjässa till häl och har en medelvikt på 2800 gr. Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst :)

5 kommentarer:

hanna sa...

Wohoooo! Nu är det INTE långt kvar. Ni såg kanske att min kompis Petra som har BF nära er fick en liten tjej igår... :D

Anonym sa...

Hej gumman jag får tårar i ögonen av glädje när jag läser att allt är bra ska erkänna att jag varit lite orolig men nu känner jag mig lugn.

Vi ses på lördag lääängtar.

Kram svärmor.

Anonym sa...

Visst var det skönt att få telefonsamtalet igår när du var på väg fr BM - Jätteskönt, för din, Joacke´s o babbens skull, att allt var bra o du/babyn växer:))
Nu springer tiden iväg o ...jag/vi längtar sååååååååå:)
Den dagen du/ni ringer - då är jag där på ett "killevipp"! Jag lovar!
Kram mamma

Anonym sa...

Snart börjar det, på riktigt!!! Det är spännande så här "på håll" också :)

Blir så sugen på en lillasyster, eller lillebror förstås...

Kram

Anonym sa...

Hi there... I just wanna wish you both the best of luck...
And just hang in there - the baby will come out when it's ready

BR Michael