måndag 8 oktober 2007

En delad dag

Min dag började inge bra idag. Vaknade vid 4-snåret, kissnödig. Kunde inte somna om. Försökte läsa..gick upp och åt..men nej då. Vid halv 6 hade jag tröttnat på att ligga där. Så jag gick upp. Tänkte åka tidigt till jobbet så jag kan gå hem och sova på em. Om jag ska palla resten av dessa arbetsdagar denna vecka.

Men som kom man till tunnelbanan, och såklart förseningar.. Stod där en kvart, sedan gick jag till bilen. Så inte kom jag så tidigt hit heller.. Men som tur var hade jag en parkeringsnyckel kvar sedan förra veckan, så jag kunde lätt parkera bilen i garaget under kontoret.

Så nu sitter jag här, helt groggy, med alldeles för lite sömn i kroppen! Suck!

Men så tittar man ut, och det är underbar blå himmel och solen står högt!! Det är så man blir lycklig. Vill bara ta en lång höstprommenad och njuta!!

Så jag känner mig delad idag, vill njuta av denna klara måndag, men har knappt förmågan med denna trötthet..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja´! Myckat att läsa nu.... händelsrikt och intensivt. Lilla gumman du måste ta det lugnt nu så du orkar...Skulle nog behöva gå hem lite tidigare än du räknat med och vila, pyssla i din egna takt; "vankades" omkring i hemmets vrå o förbereda dig på vad som komma skall. Tänk på att det är du o Jockis nu=2, sedan blir ni 3!! och DÅ kommer ni alltid att vara det. Njut av den lilla "ensamma tiden tillsamamns o ta var på var dag o timme som går..."

Puss & Kram mam