måndag 29 oktober 2007

Första dagen

Idag är första dagen på min mammaledighet. Känns väldigt skönt! Har precis avnjutit en kopp kaffe och lite frukost. Tänkte att jag skulle passa på att skriva ett inlägg innan jag tar tag i lite saker här hemma.

Det var en stress att hinna klart allt förra veckan, försöka överlämna mitt jobb till Ola, som börjar idag. Jag fick 2,5 dag på mig. ha ha vem kan visa sin arbetsuppgifter och vad jobbet innebär på 2,5 dagar??! Men det får fixa sig, han har ju tjejerna på marknadsavdelningen som får visa honom till rätta. Sista trippen dit idag, ska titta på pappersprover som tryckeriet har skickat till min inbjudan till vår pressvisning i slutet av nov. Man vill ju se till att det blir snyggt nu, det sista man gjorde :)

Helgen har varit full! Mina svärföräldrar dök upp tidigt på lördagen för att bygga gardberober. Vi har nu en snygg platsbyggd garderob med skjutdörrar i sovrummet. Betydligt bättre än de små fjuttiga som stod där tidigare.

Svärmor och jag drog iväg med nya bilen och shoppade lite, lunch på Thelins på Fridhemsplan och sedan ut till Bromma center, Babyland och Coop forum. Jag var dyngslut när vi väl var hemma igen. Vi njöt av Taccos till middag och somade tidigt. Söndag var det upp i ottan för att inta frukost och sedan bygga det sista. Jocke och jag åkte till bahaus och köpte Mdf-skiva och tillbehör. Det som är kvar nu är att måla ramen srunt i vitt. Kommer bli kanon!

Ikväll ska vi på besök på BB sthlm. Hoppas vi får en bra känsla för vårt BB. Börjar kännas att det är närma nu, tycker det är läskigt spännande. Har legat och tänkt på bebben på morgonen.. längtar! Finns ju en del att förbereda fhär hemma, vi vill ju inte bli tagna på sängen! :)

Inga kommentarer: