onsdag 22 augusti 2007

Inte kul alls

Nu är det inte mycket som är kul. Har känt mig trött och sliten i flera dagar nu..och magen krånglar. Tror jag åkt på magkatarr :( Säkert stress från jobbet.. Igår hade jag jätte ont och var så svullen. Det jobbiga när man är gravid, är att man svullnar på ett annat sätt...högt upp i magen, det trycker mot revbenen...inte alls behagligt. Tillslut känns det som ett tryck över bröstet oxå, och jag får tungt att andas. Ja, man har verkligen inte stor plats i magen för krångliga tarmar, svullen magsäck etc just nu!

Skulle egentligen till Josefina idag, på en jobbgrej. Men jag tar och stannar hemma istället. Vila lite.. Usch, just nu har man viljan men inte orken! Vill göra så mycket, hitta på saker..men är helt slut hela tiden, all ork går åt till jobbet... Man ska ju passa på nu innnan bebben kommer, har jag hört :) Tur att jag har Jocke iaf, så man kan mysa och pussas!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej o Tack för i "natt". Skönt att få åka hem till er o sova på soffan, efter Kick-off på mässan o samtidigt få tillfälle att träffa er(vilket vi inte gör så ofta...tyvärr)Tur hade jag oxå att du vaknade innan jag stack o fick krama om dig o magen(missade dock sparken, men, men..)Du får ta det lite lugnt nu då magen o barnet ska ha sitt o arbetet får faktiskt inte slita på dig så där.
Må så gott o om vi inte hörs innan helgen - så ha en så mysig o kul kräftskiva på lördag!
Kram Mor

Camillas lockar sa...

Du är inte uppkörd nåt då? Alltså (känsliga får låta bli att läsa) hård i magen? Det är ju supervanligt, allra helst för de som käkar extra järn också. Jag hade problem med det och käkade russin för att få rätsida på det :-)

Lite smått å gott sa...

ha ha, jo lite uppkörd är man nog. Käkar lite katrinplommopn dock :) Äter hjärn varannan dag. Men stressen sätter sig högre upp...men om man inte får gå på toa, så blir man svullen överallt oxå.. du har rätt.

Anonym sa...

Hej ta hand om din (stora) mage som jag såg på bilden - fin. Hoppas du mår bra i helgen när det vankas kräftor, önskar jag kunde vara med. Vi får ta igen det snart.Många kramisar

Anonym sa...

Ha det! Sköt om dig o Jockis, hälsa "magen!"
Storkram från mormor
- i morgon=Helsingborg o 30 årig bröllopsdag!!! (psssst....har ALDRIG varit ihop med någon såååå länge förut:)))spännande, eller?!!!)
P&K mam

Anonym sa...

Jobbigt med trasslande mage, min strulade oxå de sista månaderna minns jag. Som om det inte var nog med andra besvär... Fin mage på bilden ändå!

Ni får ta det lite lugnt och vila upp er båda två, innan bebben kikar ut, då mår du nog bättre snart.

p.s jag blev moster igen i tors till en liten Leo *lycklig*

Kram/Lisa