onsdag 25 februari 2009

Smittad

Så blev jag oxå sjuk. Inte lika dålig som Isa dock, men dålig nog. Mellan 7 och 12 igår sprang jag på toa. Mådde illa i flera timmar men behövde aldrig kräkas som tur var. Sedan sov jag. På em var jag lite piggare men fick feber senare. Åt inget på hela dagen igår. Så tarmarna är nog super tomma nu. Vaknade i natt och kokade, fått högre feber igen.

Nu försöker jag få i mig smörgåsrån och te. Magen känns full och tom på samma gång. Isabel är lite bättre. Feberfri nu efter 39 grader i 2 dagar. Men fortfarande diarré. Svårt att få i henne nåt. Har ätit lite kokt potatis och fisk, majsvälling. Men är väldigt kinkig. Sover inte på nätterna utan vaknar och är ledsen/gnällig hela tiden. Frustrerande när man inte vet hur man ska göra för att få henne bättre och vad man ska ge henne.

Denna veckan skulle inskolning på dagis ha börjat, men vi får strata en vecka senare. Det dumma är att det stör på våra jobbtider, vi kommer säkert behöva förälnga tiden en vecka, och då kan inte Jocke börja jobba som han bestämt eller så får vi köra mycket flex den veckan. Vi fårse, allt ordnar väl sig tillslut :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordnar sig alltid till slut....
kram på er alla och krya på er.

Lite smått å gott sa...

ja det gör ju det :)kram på er