söndag 8 februari 2009

Mkt bättre!

Idag har vi en betydligt bättre dag här hemma. Jag är piggare och har passat på och varit ute och lekt med Isa. Har även hunnit med ett par lgh visningar med vännen J. Nu är jag hemma igen och myser med familjen. Jocke fick en dag för sig själv igår och är mycket gladare idag :)

Just nu sitter vi och gör middagslistan inför veckan. Det underlättar ju så mycket!! Man märker verkligen skillnad på om man inte har ordentliga rutiner.. det blir kaos! Vi behöver ju öva nu när pluttan börjar dagis om 2 veckor. Den här veckan har hon peppar peppar somnat bra och själv i sin säng utan problem, går på ett par minuter. Sedan sovit hela nätterna till kl 5. Vissa dagar somnat om till bortåt 6-6.30 och vissa inte.. Idag sov Isabel till 7.30! Underbart! Var dock vaken en halvtimma 45 min runt 5, innan hon somnade om.

Nu ska jag läsa om gårdagens melodifestival. Någon som förstod hur det gick? Kan man ha krångligare regler?! Sedan ska jag busa med Isa, njuta av sista dagen av denna helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter myyyyyyyysigt!
Skönt med en sådan dag o att du är bättre. Rutiner är bra, sakta men säkert kommer vardagen och allt ska funka. Önskar ibland att även vi hade sådana rutiner ang kvällsmaten----
Om inte annat - så ses vi nästa helg!
Stor puss o kram till vårt charmtroll:)

Kram mormor/mam

Anonym sa...

... undrar när man kan läsa på Jockes blogg om vad som händer o sker... saknar hans underfundiga små berättelser - Nyfiken!:)
Hälsa fr svärmor:)
Kram

Lite smått å gott sa...

Jag ska hälsa honom det! :) Kanske får han mer tid när han börjar jobba.. låter skumt jag vet, men så är det faktiskt. Där kan man lättare ta en paus och uppdatera bloggen lite.. kram