onsdag 18 februari 2009

Jag och alla andra

Jag stack och tränade efter jobbet idag. Körde slut på mig totalt! Härligt. Skönt att bli fysiskt trött och inte bara mentalt. Det är ju extremt mycket nu på jobbet och stressen äter upp mig. Alla drar i mig och jag vet inte riktigt hur jag ska räcka till?

Visst är det så? Svårt att räcka till. Man ska vara en bra mamma, lägga tid på sin familj, vara med sina vänner, äta nyttigt, träna, sköta sitt jobb, vara en bra partner och en bra älskare.. Kraven är oändliga. Hur räcker man till? Såklart så sänker man kraven. Vad blir kvar då? Man jobbar som en galning, pussar ihjäl sig på ungen sin som man aldrig träffar och förblir tjock? :) Kan man hitta en medelväg..?

Rutiner. Det tror jag mest på. Vi försöker iaf få in det nu. Ännu mer blir det när dagis startar nästa vecka. Visst finns det fler där ut som känner som jag? :)

8 kommentarer:

elin sa...

Är den första som skriver under på att jag känner som du! Barn,jobb,förhållande,vänner...allt ska man vara bäst på och helst samtidigt! Galet! Har själv en tendens att hänga upp mig på det jag inte hinner med och därför inte är "bäst på". Deppar gärna ihop över min förmåga att inte fixa ALLT PERFEKT. Snacka om att slösa bort sitt liv! Där man kanske faktiskt är en "perfekt mamma" iaf nån dag i veckan och om man är en " lagom bra mamma" resten av dagarna så är väl det gott nog!Ibland får man ta sig själv i kragen och faktiskt SE och BERÖMMA sig själv för det man faktiskt gör (vilket för de flesta är väldigt mycket) och inte hänga upp sig på det man missar. En annan bra sak är att tänka "jag vill" bli bättre på det ena eller det andra och inte "jag måste", känns genast mycket tyngre...

Take care! Elin.

Camilla sa...

visst känner jag igen mig ;)

Anonym sa...

Jag förstår dig:)
Det är som den gamla låten m Siw Malmqvist "Mamma är lik sin mamma..."
Det gäller bara att acceptera sin nya "livsstil" - då brukar det gå lättare...
Det är ändå fantastiskt, hur livet går vidare m man, barn o arbete och vad allt detta nu innebär å sen kommer barnbarnen...:) Underbart!

Kram mam

Anonym sa...

Håller med föregående talare fullständigt. Du är jätteduktig Linn och en jättefin och härlig tjej släpp på gasen lite... och tanka ibland. Acceptera att så här är läget just nu så ska du se att det känns bättre.

Kram Svärmor

Lite smått å gott sa...

Allihop: Ja vad skönt att höra att det finns fler! :) Jag vet ju att alla känner så.. Allt handlar ju om att prioritera, inte alltid så lätt. när man vill så mycket! Men jag jobbar på det :) kram!

Anonym sa...

Idag kommer moster Sandra! Hoppas ni får mysiga dagar tillsammans:) Puss o kram till lilla charmtrollet.
Momo saknar dig...
Kramar till er andra!
mam/mormor

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.