tisdag 3 februari 2009

Lilla pluttan..

Ikväll har Isabel varit så ledsen. Hon var glad när jag kom hem. Sedan satt vi och myste och lästa böcker och sjöng. Hon låg på min mage. När det var middagsdags ville hon bara sitta i mitt knä och blev helt otröstlig när hon inte fick.

Vi testade sedan att vara nakenfis och sitta och sjunga i soffan, men inget hjälpte. Jocke gick in i sovrummet och lade sig på sängen, Isa gick och ställde sig halvvägs mellan sovrummet och v-rummet och grät hysteriskt.
Hon fick ligga på min mage i sängen med filt, men inte nöjd ändå.. hon tystande när vi frågade om blöja och pyjamas och var nöjd i 2 minuter, sedan ledsen igen. Vi gjorde välling och sedan mys i sängen. Nöjd en stund sedan otröstlig. Tillslut la jag ner henne i sin säng och strök henne över huvudet, då somnade hon, 18.40. Helt otroligt. Slutkörd!

Jag är säker på att det har med tänder att göra. Verkar som om kindtänder är på g. Hon dreglar massor, snuvar och idag hade hon lite feber. Lilla älsklingen. Stackars liten. Vi får se hur natten blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla snuttan! Vad var det som gjorde ont eller kändes fel...:?
Skönt att du somnade. Kanske tänder, bara inte lilla fröken blir sjuk...Många som är:(
Hon som var så pigg o sprallig i söndags - vilken tjej! Hon kan spexa hon:) Vad ska det bli av denna lilla dam...
Må så gott - pussa lilla tjejn fr ommo.

P&K mormor

elin sa...

Tråkigt att höra, jobbigt som förälder när man inte riktigt vet vad som är fel. På bilden ser hon nöjd ut iaf, en riktig liten tuffing!

Kram Elin