lördag 22 december 2007

Puh!

Det har varit en tuff vecka. Skrik-veckan! Isabel har hållt sig lugn på dagarna och vid 5-6 tiden, när Jocke kommer hem, då har det börjats. Hon är helt otröstlig. Vill inte äta, vill inte sova. Fast hon är super trött! Vi har fått en kvälls tjej. (pappas gener..) Hon slog rekord i torsdags, var vaken från kl 19 till 23.20. Puh. Somnade efter hysteriskt skrikande på min axel, medan jag vaggade och sjöng julsånger. (samma 3 verser på tomtarnas julnatt om och om igen..)

Igår fick vi en lugn kväll dock. Fast hon är kinkig, vill inte sova själv, så då är bärsele en suverän uppfinning! Sedan när hon väl somnat så sover hon själv ett par timmar innan det är matdags varje 2 tim ca. Och det där att jag fick somna om på morgonen och sova till 10-10.30, det är förbi. Nu är det att vara vaken vid 6, 7, 8, 9.. om ens det. Idag var pappa snäll och gick upp med snurpan så mamma fick sova ensam en stund..

Idag gjorde jag första saken ensam! Det var nervigt. Herregud, passa in allt, hinna amma innan man ska gå etc. Men man lär sig nya saker varje dag. Idag var det att amma i bilen :). Fick se till att hon fick i sig lite innan min klipptid började. Hmm..om det känns så här jobbigt att vara borta från henne i 45 min, hur kommer det då kännas med en hel dag?!! Nu sover både hon och pappa Jocke. Skulle kanske passa på jag med, men vad fasen, måste ju blogga lite oxå. Så härligt att få lite tid för sig själv.. svårt att veta vad man ska passa på att göra när hon sover. Igår var det julklappsinslagning, sedan var jag dyngslut!

Nu hoppas vi oxå att hon har lugnat ner sig från skrikperioden till julafton..

Inga kommentarer: