onsdag 1 december 2010

Väntan

Ligger hemma och tar det lugnt idag. Trött efter väckning av hantverkare som kom och skulle kolla på varför det snöar in på vår vind. Tankarna snurrar och det är svårt att inte fokusera på något annat än bebisen i magen och den stundande förlossningen.

Jag längtar så tills vi får träffa vår lille nya familjemedlem, samtidigt så är jag rädd. Hur kommer det att kännas, hur lång tid tar det? Jag kommer ju inte ihåg smärtan, vet bara att det gör jävligt ont. Men om jag klarade det förra gången ska det väl gå den här gången oxå.

Jag tänker hela tiden på tiden efter bebisen kommit ut. När den ligger på min mage och när vi sedan får bo på BB och bekanta oss med det lilla nya livet. Sedan är jag så grymt nyfiken på vem som ligger där inne- Blir det en liten pojke som jag tror eller en till lite skrutta kanske?!

Att inte ha kontroll på detta, veta när det startar och hur det ska gå, är skitjobbigt. Men det är bara att släppa kontrollen och hoppas på det bästa :).

Var hos BM i måndags. Förhoppningsvis sista besöket utan bebis. Magen har vuxit 3 cm till och jag hade gått upp ytterligare 2 kg. Nu är det dags att komma ut!!