torsdag 2 december 2010

2 december

Idag är det den 2a. Och ingen bebbe än :) Jag är väldigt trött. Både igår och idag går jag som i vakum. Känns som om kroppen kämpar och gör av med mer energi än någonsin. Strax innan lunch och middag går jag på reserven känns det som. Kom på mig själv att undra om jag var sjuk eller så idag för jag kände mig så märklig. Men efter lite mat så var iaf lite krafter tillbaka.

Morgonen började med rejält mycket sammandragningar, en del väldigt kraftiga. Men annars inget som säger att en förlossning är på g. Vem vet, kanske det blir en bebis på lördag, eller nästa tisdag (7e). Jag har trott någon av de dagarna sista veckorna nu.

Om inte bebisen kommit om 1 vecka, nästa fre, så ska vi in på ultraljud då. Men det hoppas vi väl att det inte ska behövas, då finns det kanske hos oss och vi får se den live istället. Hoppas!!

3 kommentarer:

Farmor sa...

Hej på dig gumman. Jag förstår att det är stort och tungt nu men nu är det inte långt kvar. Vi längtar efter den lille som än så länge ligger i den goa värmen och gör sig redo att möta världen. Vi tar emot med öppna armar.
Vi tänker på er hela tiden.
Barbro ringde förresten och frågade om det blivit någon bebis ännu hon hälsade så gott till er.
Kram på er och ta hand om varandra.
Kram Svärmor.

Camilla sa...

Åhh va spännande! Jag håller tummar och tår att liten snart kommer...KRAM

Mormor sa...

Lilla gumman. jag förtår att du känner dig frustrerad o att vänta är jobbigt, särskilt när dagen är "inne"... men den är inte slut än...några timmar kvar.
Du går o väntar o längtar undrar vem som gömmer sig därinne. Spännande är det o vi längtar oxå jätte jättemycket på det nya lilla livet som snart ska se dagens ljus och är så välkommen!
Du ska se att det snart är över o du vet, när det väl startar så är man med från början o allt går så bra så bra;)Vi är med dig/er hela tiden.
Puss & kram mamma