måndag 6 december 2010

Nu tror jag det är nåt på g!

Vaknade 4,30 av att lite vätska rann, kissar jag på mig hann jag tänka?! Nej det måste vara vatten. Gick upp på toa och lite till sipprade ut. Hmm kan detta vara starten?

Låg och tänkte och kände efter lite, men tog upp boken för lite distraktion. Jockes mobil ringde 5,30. Talade om att mitt vatten har nog gått och du får nog stanna hemma från jobbet idag :) Ok, får jag somna om lite då, frågade han he he. Jag somnade oxå tillslut om. Vaknade bortåt 8 av svaga värkar. Gick upp på toa och märkte lite blod/slem. Slemproppen kanske?!

Ja så nu verkar det vara på g. Kommer svaga värkar till och från, mer om jag rör på mig. Ligger fortfarande i sängen, men känner att det snart är dags för frukost. Får se om det händer mer när jag tar mig upp?! Ska nog ringa Södertälje sjukhus och höra mig för oxå.

Med facit i hand så är det väl en himla tur att Isabel är hos mormor och morfar nu. Väntar på att bli storsyster! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så spännande! Stort lycka till!
/mickis

Camilla sa...

Heja heja!!! Många kramar!

Lite smått å gott sa...

Tack tack, vi hoppas det inte avtar nu. Har precis pratat med Södertälje de sa att jag kunde vänta lite och se hur värkarna tilltar eller så. Om de avtar ska jag in på kontroll och se om det är vattenavgång. kram

Mormor sa...

Håller alla tummar o tår ;))) Kramar o Lycka till hälsningar fr Tuna. Är såååååååååå spänd på vad o när det blir.

Mormor o Isa