onsdag 22 december 2010

Dagen för dagen före dopparedagen!


Den här veckan blev inte alls sopm tänkt, lilla snuttan (Isabel) sjuknade i influensa i söndags. 40 graders feber, huvudvärk, ont i kroppen och illamående. Alldeles blek och skakig. Stackars liten. Så jag är hemma igår och idag med 2 barn. Det är en balansgång kan jag tala om. Som tur är mår Isabel mycket bättre idag och hon kan nog snart räknas som frisk! :)

Nu sover båda barnen och jag ska passa på och göra lite saker. Inte vila, som jag kanske borde.. Hilda är bra kinkig idag och vill inte riktigt slappna av. Gnäller och vaknar hela tiden. Kanske magen som tjorvar. Men jag fick en liten sovmorgon imorse då Jocke åkte in sent till jobbet. Och sedan är det ju 2 dagar kvar till jul och det finns en hel del att pyssla med här hemma! Bland annat många klappar att slå in. Vi ska försöka få till en mysig eftermiddag med klappinslagning, julmusik och fika. Så Isabel får riktig julstämmning :) Och jag med!

Granen blev iaf klädd igår och står och sprider både doft och ljus. Mys pys!

1 kommentar:

mormor sa...

Fin gran! Vi ses på fredag - Julafton!!! Då ska vi mysa tillsammans;)

Kram kram
o extra bamsekramar till mina tjejer Isabel o Hilda!
Mormor