söndag 28 november 2010

3 år!

Igår fyllda vår stora tjej 3 år. Galet vad tiden har gått fort. För 3 år sedan låg hon på min magen och snosade och vi var chockade och glada över att vår trollunge äntligen kommit till världen.

Det var kalas så det stod härliga till! Paket och sång på morgonen och sedan fullt ös hela dagen. Förberedelser och kl 14 plingade de första på dörren. Paket, paket i massor! Bästa presenten var nog prinsessklänningen :) Isabel var uppspelt och visste inte vilken fot hon skulle stå på :). Vi fikade och lekte. När gästerna gått hem vid 18,30 var mamma, pappa och Isabel helt slut!

Idag är lugnet efter stormen. 1a ljuset är tänt i staken. Kroppen värker, ögonen är grusiga och det är allmänt låg energi i familjen. Nu ska vi snart klä på oss och ge oss ut i snöovädret. Pulkan ska fram och ljusen ska träs i granen. Sedan ska det drickas glögg!

Nu väntar vi bara på att lilla underverket i magen vill titta ut. Längtar så!!

4 kommentarer:

Mormor sa...

Tack för underbar "tjattrig" stund med er igår! Man förstår inte att vårans lilla Isabel blivit så stor som 3 år... å när vi skulle gå o vi ville få en avskedspuss o kram sa hon bara, målandes i målarboken "men mormor jag har ju inte tid..." Då snor jag en sa jag -OK! o DET fick jag! Gosunge! Puss till dig o till hela din familj.
Nu längtar vi, som mamma Linn sa, till det nya lilla underverket kommer ut!
Ha det gott o sköt om er!
P&K Mormor

Camilla sa...

Hurra för lilla prinsessan!

Anonym sa...

Grattis i efterskott till 3-åringen. Kul att titta på bilderna, jag förstår att det är fullt ös. Sköt om er och lycka till nu när ni snart blir fyra.
Kramar från Ingvor

Lite smått å gott sa...

Ingvor: tack! Japp fullt ös medvetslös :) Men nu fokuserar vi på bebis, vilket oxå är lite jobbigt. Hjärnan fylls med tankar och funderingar över detta lilla underverk vi väntar på. Men det är spännande!! :) ta hand om er. kram