tisdag 14 december 2010

Lugna dagar

Ja 5e dagen hemma och vi fortsätter vår lugna gång. Hilda sover hela dagarna och ammar bara var 4e timma ungefär. Vilket får mina bröst att nästa spricka. För på natten är det maratonammning som gäller. 2 nätterna innan i natt har hon varit vaken och ammat ofta fram till ca 2 sedan sovit längre stunder ända till sen förmiddag. Men i natt var det ammning var 1,5 timme. Och bajs varje gång, och kissat ner sig 2 ggr. Upp byta pyjamas och lakan.. Puh. Ingen sömn där inte. Dessa nätter får mina bröst att producera mer och mer mjölk såklart, som hon sedan inte äter dagtid.. Igår fick jag sätta mig och pumpa. Det finns så det blir över! Men det är ju bra att ha lite i frysen, tills den dagen vi testar flaskan.

Jag mår bättre idag men är grymt trött och medtagen. Hade lust att ta en promenad, men det blev lite fix här hemma och softa i soffan. Imorn kanske jag kommer ut en liten sväng. Jocke drog på julklappsshopping idag. Grymt att ha en hemma man en vecka till :) I helgen blir det lite julpysslande och förberedelser.

En bild på lilla ekorrenungen och stora pulkatjejen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så där var det med vår andra också, amma amma amma amma hela kvällarna och början på nätterna för att sedan sova lääänge. Min tuttar reagerade likadant. Men försök att låta bli pumpen om du kan, de reglerar sig ganska snart.Fast det är ett litet h-vete till dess...;) Pumpar du så kommer de att producera ännu mer.
Fast allt det här vet du ju redan, måste bara lägga mig i lite.:)
Sköt om er!

/mickis

Mormor sa...

Superfina bilder på vår lilla Hilda o fina Isa på pulkan;))

Kram kram fr mormor

Lite smått å gott sa...

Mickis: ja tack för råd men jag är just rädd att pumpen gör det värre. Därför pumpade jag bara ut det värsta igår, så de inte värkte. Var rädd för mjölkstockning för jag hade så ont och knölar på sidan.. Men det fanns kvar så hon blev mätt när hon vaknade :) Skönt att hör att fler bebisar är som vår! Vi får se hur denna natt blir...

Camilla sa...

Åh va fina dom är dina två tjejor! Har inga bra ammningsråd tyvärr.. men håll ut och om det inte funkar be om hjälp. Sova är livsviktigt! KRAM