torsdag 30 december 2010

Mellandagarna

Vi går omkring här hemma som i ett töcken. Trötta. Och även om vi gjort lite saker varje dag. Så får jag lite lappsjuka. Vill göra saker, träffa människor. Längtar efter vänner. Men samtidigt har jag inte mycket ork.. Det är väl så här när man får bebisar. :) Och ännu mer jobb nu när man har en trotsig 3 åring hemma. Hon är så duktig och hjälper till, men tyvärr blir det även mycket bråk. Hon vill inte lyssna på vad vi säger och straffar ut sin pappa hela tiden. Så mycket skrik och gråt blir det. Tråkigt. Hon längtar nog efter sina kompisar oxå.

Idag är jag mer trött än någonsin. Isabel hostar och är hängig, svårt att sova och Hilda har fått rejäl svampinfektion i munnen. Stackare. Hon var så ledsen och kom inte till ro igår. Kvällen och halva natten var jätte jobbig. Sedan har jag fått ont i halsen oxå. Så idag är det lite mindre action här hemma. Vi har inga planer för nyårsfton heller, utan blir en lugn hemma bara vi. Vilket är skönt, men lite tråkigt. Jag ville gärna träffa ett par vänner och ha lite trevligt. Men vi får tag i det en annan dag när vi har piggat på oss.

Vi gjorde iaf ett stort inköp igår, en ny säng till oss! :) Äntligen! Vi har en alldeles för hård och dålig säng nu. Vi har velat till och från men tog beslut nu i att investera i en ny bra säng. Förhoppningsvis kommer våra kroppar må mycket bättre! Det blev en carpe diem för en dyr peng :) Något chockade själva tror jag, men glada!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin säng den kommer ni att sova gott i och känna er mer utvilade.
Stor kram Svärmor

Mormor sa...

Uuuuuuuunderbar säng! Som prinsessan på ärten! Kommer inte känna något alls...;))

(kanske man kan låna den en liten natt när man är där o sover o ni är någon annan stans.... hihihi)

Kram på er o Lycka till med den!