lördag 1 januari 2011

Gott nytt 2011


God fortsättning. Sitter här nyårsdagen och snörvlar, hostar och harklar. Hela familjen är sjuka. Hilda mår ju ganska bra, men lite täppt i näsan. Vad gör man en dag som denna? Lägger sig och ser en film?! Om man inte hade en uttråkad 3 åring :)

Gårdagen var lugn, mysig promenad och lagade god middag. Delade på en liten flaska gula änkan. Mums! Sedan var jag däckad :) Efter halva middagen utbröt kaos, Isabel fick gå raka vägen i säng. Kl 20.30 startar Hilda sin kvällsprocedur, med att knorra, gnälla och vara allmänt missnöjd. Kl 23 stöp jag i säng. Helt färdig! Dock vaknade jag kl 23.55 av Hilda som ville ammas, Jocke kom upp och gav mig en nyårspuss och vi tittade på fyrverkerierna genom fönster. Jäklar vad det small i Tullinge!

Men nu går vi mot ljusare tider och jag ser fram emot en vår där jag ska njuta av att hinna vara ute och se hur allt vaknar till liv. Se hur Hilda växer och utvecklas.

1 kommentar:

mormor sa...

God fortsättning lilla familjen!
Glädjen o viljan finns där o det är bra, man försöker o gör så att alla mår bra och ska vara nöjda, men med små barn är det något svårare o på något konstigt sätt så har de en förmåga att göra precis tvärtom - och det är frustrerande... Kanske man ska lägga om taktiken o göra det som "inte" är bra så kanske de gör de rätta sakerna... vem vet?!
NI har i alla fall världens finaste o gosigaste barn o vi barnbarn. DET är en sak som är säkert! Saknar er massor hela tiden....;)
Basmekramar skickas till er fr en mycket stolt mormor