onsdag 28 januari 2009

Bra nätter

Isa har sovit mycket bättre senaste nätterna! I natt vaknade hon en gång, kl 4 och fick nappen. Sedan sov hon till 6,30, utan välling! Jiho! Jag blev lite sen dock.. van att ha henne som väckarklocka :) Vi hoppas att nätterna fortsätter så här!

Vi skulle ju börja läsa massa böcker om hur man får lillfröken att sova bättre på nätterna.. Vi började med att läsa en pdf-fil jag fick av mor min, skriven av Berndt Beckerberg. Vi tänkte vi skulle få henne att somna utan oss i rummet på kvällen. Och inte med välling i sängen. Så från förra veckan gav vi henne välling innan och lade sedan ner henn, mycket trött, i sin säng. Sa godnatt och gick ut. Funkade perfekt i ca en vecka.

Jag var bort i måndags kväll så Jocke fick lägga henne. Gick sådär.. Sedan nu 2 kvällar har hon varit hysterisk när hon ska sova. Får fortfarande välling i vår säng, sedan blir hon galen när hon lyfts ner i sin säng. Klamrar sig fast vid mig och vill inte ligga ner. Det slurtade med igår att hon fick somna på min mage.. Sedan sov hon ju skitbra i natt.. Hmm någon logik? Fattar ingenting. I kväll var var det samma sak. Helt galen när hon kommer till sin säng. Nu sover hon på vår säng i stället. Varför blir hon så här nu? Ny klängfas? Fattar nada.. Vi hoppas på en likadan natt som förra iaf :).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir bättre o bättre.. :) Fastklamringen kanske beror på att ni varit borta o sovit ngn annan stans - tryggheten i hemmet i sin säng är alltid bäst kan vara elle rinte... svårt att säga. Men hon blir större förstår mer o mer o en oro, då hon kommer ner i sängen, från att ha gosat i era sängar med er, att ni försvinner ut ur rummet då vet hon inte vart ni är...
Kramis